וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל גרוס: "האוצר האמריקאי יאלץ לרכוש מניות של פאני מיי ופרדי מאק ב-30 מיליארד דולר"

נמרוד הלפרן

6.8.2008 / 22:58

"אנו בדרך למצב בו משרד האוצר שותף בבעלות על ענקיות המשכנתאות", אמר מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם



ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו, העריך כי משרד האוצר האמריקאי יאלץ קרוב לוודאי לרכוש את מניות פאני מיי (סימול FNM) ופרדי מאק (סימול FRE) בהיקף של עד 30 מיליארד דולר - כדי לתמוך בענקיות המשכנתאות הממשלתיות האמריקאיות.



"עד סוף הרבעון השלישי, פרדי ופאני ינפיקו את מניות הבכורה, ומשרד האוצר ירכוש אותן", אמר גרוס בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג. "אנחנו בדרך למצב בו האוצר שותף בבעלות", הוסיף.



אלן גרינספאן, לשעבר יו"ר הבנק הפדרלי, העריך בראיון לערוץ CNBC שבשבוע שעבר כי קרוב לוודאי שהממשל בארה"ב יאלץ להלאים את ענקיות המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק - אותם כינה "אסון גדול שממתין להתרחש".



מניותיהן של פרדי מאק וענקית המשכנתאות הממשלתית פאני מיי נפלו ביותר מ-70% מאז פברואר, בעקבות חששות שהועלו בנוגע לחוסנן הפיננסי של שתי החברות, המחזיקות או מעניקות ערבות למשכנתאות ולניירות ערך מגובים במשכנתאות בסך 5.3 טריליון דולר - כמחצית משוק המשכנתאות בארה"ב.



בעקבות החשש כי קשיי הנזילות של פאני מיי ופרדי מאק יובילו לקריסתן, נאלץ הממשל האמריקאי לאשר בחודש שעבר חבילת סיוע חסרת תקדים שתתיר לו להזרים מיליארדי דולרים לשתי החברות באמצעות רכישת חלק ממניותיהן. מאז דצמבר גייסו יחדיו פאני מיי ופרדי מאק יותר מ-20 מיליארד דולר.



מוקדם יותר היום דיווחה פרדי מאק על הפסד רבעוני רביעי ברציפות והודיעה על תכנית לקיצוץ הדיווידנד למשקיעים. החברה רשמה ברבעון השני של השנה הפסד של 821 מיליון דולר, או 1.63 דולר למניה, לעומת רווח של 729 מיליון דולר או 93 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2007. תחזית האנליסטים היתה להפסד של 38 סנט למניה. הכנסות החברה בתקופה המדווחת נפלו ב-28% לעומת הרבעון המקביל, ל-1.69 מיליארד דולר.



בעקבות ההפסד הודיעה פרדי מאק על הורדת הדיווידנד שתחלק למשקיעים ברבעון השלישי מ-25 סנט למניה ל-5 סנט למניה.



פאני מיי צפויה לפרסם מחר את דו"חותיה הרבעוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully