וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל קונה אופניים במיליון שקל

גיא לשם

6.8.2008 / 8:17

המטרה: לשפר את הכושר הגופני הירוד של החיילים, בעזרת כמה מאות זוגות אופניים יוקרתיים. בצבא טוענים שהסכום נמוך יותר, אך לא מוכנים לפרט

באפריל האחרון הסתערו מאות מלוחמי צה"ל ומפקדיו על כבישי המדינה וערכו מסע אופניים בן מאות ק"מ - שנקרא "מצדיעים ברכיבה". המסע, שהיה חלק מחגיגות שנת ה-60 לישראל, עלה מאות אלפי שקלים וקיבל שלל חסויות מסחריות. אפילו היה לו לוגו משלו. בצה"ל, שבו - כפי שנחשף במדור זה - מחלקת אשת הרמטכ"ל חוברות הדרכה עם תכני "ניו אייג'" לנשות המפקדים, החליטו כנראה להמשיך ולהישאר באופנה.

לרגל הצלחת מסע האופניים פירסם באחרונה צה"ל מכרז לרכישת מאות זוגות של אופני שטח. על פי הודעת החברה שזכתה במכרז, מדובר במאות זוגות אופניים מדגם יוקרתי בעל 27 הילוכים, שלדת אלומיניום ועוד שלל תכונות שנחשבות למלה האחרונה בענף הספורט האופנתי. המחיר לצרכן הוא 1,200-1,700 שקל. מהחברה הזוכה נמסר כי היקף העסקה הוא כמיליון שקל. גורמים בצה"ל טוענים כי מדובר ב-400 אלף שקל בלבד.

בדובר צה"ל לא נוקבים בסכום המדויק, אבל מבליטים את היתרונות: "כחלק משמירה על בריאותם וכושרם הגופני של חיילי צה"ל ומפקדיו רכש צה"ל בעבורם זוגות אופניים". מי שיעיין במסקנות כמה מהתחקירים שנערכו לאחר מלחמת לבנון השנייה אכן ימצא דוגמאות לבעיות שנבעו מכושר גופני נמוך של חייליו הקרביים של צה"ל. אבל גם אם האופניים נקנו במחיר מציאה, מדובר בכמה מאות זוגות בלבד שיעמדו לשירותם של מספר חיילים זעום יחסית לכלל המערך הלוחם בצה"ל.

לא ברור כיצד מתכוונים בצה"ל לשפר את כושרם של עשרות אלפי חיילים עם מספר נמוך כל-כך של זוגות אופניים. סביר יותר להניח שאלה ישמשו במקרה הטוב אנשי סגל בבסיסי הדרכה וקציני כושר משועממים שנמאס להם לרוץ ליד החיילים המתאמנים, ובמקרה הרע - סתם אנשי מפקדה שנמאס להם ללכת. בנוסף, יודע כל רוכב חובב שאופניים ברמה שרכש צה"ל זקוקים לטיפול מסור שאינו מאפיין את תחזוקת כלי הרכב בצה"ל - עובדה שמעמידה בסימן שאלה גדול את שרידותם.

באחד מבסיסי צה"ל הוקם באחרונה חדר אופני ספינינג ממוזג עם ציוד הדרכה ומסכי טלוויזיה, ממש כמו במיטב מועדוני הכושר בישראל. בצה"ל מתגאים ברכישה ומציינים בגאווה את השינוי בתפישת אימוני הכושר הקרבי. ריצות בוקר ומסלולי אימונים לבניית כושר כבר כנראה לא באופנה. עומס החום הכריע לטובת חידושים שיכולים לסייע ביחסי הציבור הצה"ליים בכל פעם שמישהו מעז לדבר על קיצוץ בתקציב הביטחון. ייתכן כי בקרוב נשמע גם על מכרז שעורך צה"ל למתקני נשיאה לרכב בעבור האופניים החדשות. אחרי הכל, צריך לשמור על כושר גם כשמשרתי הקבע יוצאים הביתה עם רכב הליסינג הצמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully