וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: ירידות במחירי הנפט צפויות להביא לפתיחה חיובית

יעל פולק

7.8.2008 / 7:31

מניות האשלג צפויות להתחזק לאחר שאתמול עלתה פוטאש ב-4.2% במסחר בארה"ב



יום המסחר השני בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח במגמה חיובית, על רקע ירידות במחירי הנפט בעקבות גידול במלאי החביות בארה"ב. אתמול הסתיים המסחר בירידות - מדד ירד ב-0.5% לרמה של 1,017 נקודות ומדד איבד 0.7% לרמה של 929 נקודות. עקב נתוני הסחורות המעודדים המסחר בוול סטריט הסתיים אמש בעליות שערים, ומדד עלה ב-1.2%.



אתמול איבד 0.17% ושערו היציג נקבע על 3.55 שקלים. במגדל שוקי הון מעריכים כי ההכרזה הפומבית בדבר כוונות הבנק ולוח הזמנים להפסקת מהלך ההתערבות בשוק המט"ח היא טעות גסה, ומסבירים כי "פישר מעוניין לתזמן את השוק וגורם לספקולנטים לחשוב פעמיים לפני שהם נכנסים לפוזיציה ומהמרים על כספי המשקיעים, אבל הודעה כזו מצידו של שחקן מהותי בשוק היא בדיוק מה שספקולנטים מחכים לו כדי לנצל את הצעדים לטובת האינטרסים שלהם. הכרזה כזו מעקרת את האינטרס של בנק ישראל".







כלל תעשיות מקבוצת IDB ואמפל בוחנת השתתפות בפרויקט להקמת תחנת כוח הידרו-אלקטרית בטורקיה בהיקף 400 מיליון דולר. מדובר בתחנת כוח בהיקף 240 מגוואט אשר תמוקם בסמוך לסכר בדרום מזרח המדינה. בשותפות החלו בבדיקה ראשונית של הפרויקט - ואולם טרם החליטו האם לקחת בו חלק.



לאחר שאתמול הורידה מעלות את דירוג האג"ח של אפריקה ישראל מ-AA ל-A (הורדה של 3 דרגות), נחלשה מניית החברה ב-3.2%. באפריקה פירסמו הודעה לפיה "החברה דוחה את הודעת מעלות בדבר הורדת הדירוג כפי שפורט בדו"ח מעלות. החברה סבורה שנפלו פגמים בתהליך בחינת הדירוג אשר הובילו, לדעת החברה, לקבלת החלטה שגויה על ידי מעלות".



ומה צפוי במגזר האשלג? ייתכן כי מניית כי"ל, הסובלת מתנודתיות בתקופה האחרונה, תעקוב אחרי המתרחש בשוק האמריקאי, שם נסחרו אתמול מניות האשלג במגמה חיובית- מניית פוטאש התחזקה ב-4.2% ומניית אגריום הוסיפה 4.8%. מניית כי"ל צפויה לגרור יחד עמה את מניית החברה האם, החברה לישראל, כאשר יחד הן מהוות כמעט חמישית ממדד המעו"ף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully