וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה חדשה: מגרש הכדורגל "המכתש" יוכרז כאתר מורשת

גיא ליברמן

7.8.2008 / 8:57

בעלי הקרקע מתכננים להקים במקום שני מגדלי מגורים בשווי 70 מיליון דולר

המגרש, שהיה בבעלות חברת הנכסים של קבוצת הכדורגל הפועל רמת גן, נמכר לפני כעשר שנים לחברה קבלנית בשם גני דולינגר, לנוכח בעיות תקציביות חמורות שאליה נקלעה חברת הנכסים. לימים, חברה דולינגר ליורוקום נדל"ן שבשליטת משפחת אלוביץ', לצורך הקמת פרויקט מגורים במקום.



לפני כשנה וחצי חתמה יורוקום נדל"ן על עסקת קומבינציה למקרקעין במגרש, עם חברת אביב אוסיף שבשליטת ארקדי גאידמק. לפי התוכנית, ייבנו במקום 165 יחידות דיור בשני מגדלים, בני 17 ו-24 קומות, בשווי 70 מיליון דולר.



ואולם תוכנית הבנייה תקועה, עקב בקשה לעצירת הפרויקט שהגיש עו"ד רנן גרשט ממשרד עורכי הדין י.שגב ושות', בשם קבוצת הכדורגל הפועל רמת גן. גרשט טוען כי הדבר יביא להתפרקות הקבוצה. באחרונה הוא אף העלה השגות בנוגע לחוקיות של העסק למכירת הקרקע לקבלנים.



ההצעה להגדיר את מגרש הכדורגל כאתר מורשת הועברה על ידי מן לח"כ זבולון אורלב, המקדם הצעת חוק לחיזוק כוחה של המועצה לשימור אתרים. בין היתר מציע אורלב כי מוסדות תכנון יחויבו להתייעץ עם גורמים מקצועיים מתחום השימור בעת קיום דיונים על תוכניות בנייה באזורים בעלי עבר היסטורי עשיר. אורלב העביר את הצעתו של מן למועצה לשימור אתרים, וזו השיבה כי "המכתש" ניצב במרחב היסטורי.



"במסגרת סקר האתרים הראויים לשימור, הופיע מרחב המכתש כנקודת ציון, אם כי לא הוגדר מה ראוי לשמר בו", אמרה תמר טוכלר, מנהלת מחוז המרכז במועצה לשימור אתרים. "לדעתנו, יש לשמר את אופיו של רחוב בורוכוב והמבנים שבו. תוכנית המגדלים במגרש המכתש היא איום על המרחב הזה".



לדברי טוכלר, אם המגרש יוגדר כאתר מורשת, והצעת החוק של אורלב תעבור תתקבל, ייאלצו חברות הבנייה להתחשב בתוכנית השימור בעת התכנון. עם זאת, היא הדגישה כי המשמעות אינה בהכרח שהשטח כולו יישמר כמגרש כדורגל. לטענת מן, ההכרזה על המכתש כאתר מורשת "תוציא באופן סופי את הרוח ממפרשי היזמים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully