וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם פשרה בקרב השליטה על הנהלת יאהו: המשקיע המיליארדר קארל אייקאן יצטרף למועצת המנהלים של החברה

רויטרס

7.8.2008 / 9:11

אייקאן צפוי להפעיל לחץ למיזוג בין יאהו למיקרוסופט

תחת ההסכם החדש יתווספו שני מושבים חדשים למועצת המנהלים של החברה עד אמצע אוגוסט, ויאוישו ידי שניים מרשימת המועמדים המקורית של אייקאן. בין רשימת המועמדים נמצא גם ג'ונתן מילר, מנכ"ל חטיבת AOL בטיים וורנר לשעבר. טיים וורנר הודיעה כי תנסה למנוע ממילר מלהצטרף ליאהו, משום שלטענתה הדבר מנוגד להסכם הפרישה שלו.



אנליסטים מצפים כי אייקאן וחברי הדירקטוריון החדשים יפעילו לחץ על מועצת המנהלים לשקול מספר אפשרויות אסטרטגיות, ביניהן האפשרות כי החברה תימכר למיקרוסופט או תמכור את נכסיה באסיה.



בחצי השנה האחרונה, דחתה יאהו מספר הצעות רכש מצד . ענקית התוכנה הציעה לרכוש את החברה כולה תמורת 47.5 מיליארד דולר, או 33 דולר למניה. לאחר שיאהו דחתה את הצעת הרכש, חתמה האחרונה על הסכם שיתוף פעולה עם בתחום הפרסום המקוון. במסגרת הסכם זה, אשר ייכנס לתוקף בחודש ספטמבר בכפוף לאישור רשויות הרגולציה, צפויה גוגל למכור חלק מהפרסומות המופיעות ליד תוצאות מנוע החיפוש של יאהו. ביאהו העריכו כי שיתוף הפעולה יגדיל את הכנסותיה השנתיות בכ-800 מיליון דולר.



החברה רשמה ברבעון השני של השנה רווח נקי של 131 מיליון דולר, או 9 סנט למניה, לעומת רווח של 161 מיליון דולר, או 11 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח נקי של 140 מיליון דולר, או 10 סנט למניה.



יאהו, מפעילת מנוע החיפוש המקוון השני הפופולרי ביותר בעולם אחרי גוגל, דיווחה כי הכנסותיה בניכוי הוצאות לחברות שמנתבות גולשים לאתריה, צמחו ב-8% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-1.35 מיליארד דולר. גם כאן היו תוצאות החברה נמוכות מתחזית האנליסטים להכנסות של 1.37 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully