וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראייר מוכרת את צי מטוסי הפנים: "החברה מצמצמת פעילות"

זוהר בלומנקרנץ

7.8.2008 / 9:19

דורשת מחיר התחלתי של 2.4 מיליון דולר על כל אחד מהמטוסים

החברה, שבבעלות אנשי העסקים נוחי דנקנר ואבי פישר, אף הודיעה אתמול כי תפסיק את קו הטיסות הסדיר שלה לניו יורק החל ב-13 לספטמבר, עקב חוסר הכדאיות בהמשך הפעלתו בתנאי השוק הנוכחיים.



בענף התעופה העריכו אתמול כי מכירת המטוסים היא חלק מתוכנית בחברה שנועדה לצמצם הוצאות נוכח המשבר שאליו נקבלע ענף התעופה עם התייקרות הדלק. ייתכן גם שמכירת המטוסים היא חלק מתוכניתה של החברה להפעיל טיסות פנים לאילת רק משדה התעופה נתב"ג, באמצעות מטוסים גדולים - למשל איירבוס 320-A.



תנועת הנוסעים הפנים-ארצית של ישראייר צנחה ב-24.5% ביוני 2008 לעומת יוני 2007 - כך עולה מנתוני רשות שדות התעופה (רש"ת). נתח השוק של החברה בטיסות לאילת וממנה ירד מ-41% ביוני 2007 ל-36.2% ביוני 2008.



הטיסות הסדירות של ישראייר לניו יורק ייפסקו ב-13 בספטמבר. עד אז יופעלו הטיסות - שלוש בשבוע - כסדרן. החברה תפעל למציאת טיסות חלופיות לנוסעים שרכשו כרטיסים למועדים מאוחרים יותר. חידוש הטיסות לארה"ב ייבחן שוב לקראת העונה הבאה.



ישראייר סבלה במחצית הראשונה של השנה מירידה משמעותית במספר הנוסעים בקוויה השונים. לפי נתוני רש"ת, החברה הטיסה 121,861 נוסעים במחצית הראשונה של 2008, לעומת 158,879 נוסעים בתקופה המקבילה ב-2007 - ירידה של 23.3%.



יו"ר ישראייר, גיא רוזן, אמר אתמול בתגובה: "אין בכוונתנו לצמצם את הפעילות בתעופה הפנים-ארצית לאילת וממנה. מכירת המטוסים היא חלק ממהלך שנועד להביא לחידוש הצי, ונחפש מטוסים חדשים יותר - מדגם 72-ATR. אחת האפשרויות היא שנמכור חלק מהמטוסים בעסקה של מכירה והחכרה חוזרת. לא נעזוב את שדה דב. נדאג להעביר את כל הנוסעים בקו לארה"ב, שהוקפא, לחברות תעופה אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully