וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר רושם שיא חדש מול הין; הנפט ממשיך להיחלש

TheMarker

7.8.2008 / 8:51

בבית השקעות פינוטק מדווחים על המשך המגמה של התחזקות הדולר מול העיקריים והיחלשות הנפט

האטה כלכלית מחייבת את הפד להותיר את הריבית. ה-ECB וה-BOA היום צפויים להותיר את הריבית לטווח קצר.



הדולר האמריקאי המשיך לעלות גם אתמול, התחזקות מתמדת מזה 4 ימים ברציפות. השטר הירוק נסחר בשיא של שבעה חודשים אל מול הין וברמת של שישה שבועות אל מול היורו, זאת בשל הצניחה המתמשכת של מחירי הנפט אשר רשמו שפל חדש שלא היה מזה שלושה חודשים ובכך הגדילו את תקוות המשקיעים כי צמיחה הכלכלית בארה"ב תתרומם והלחצים האינפלציוניים יתמתנו.
הדולר נסחר סביב הרמות של 1.541 אל מול , סביב הרמות של 109.7 אל מול הין וסביב הרמות של 1.948 אל מול ה בשעה 21:20 (GMT) אמש.



כמו כן, השטר הירוק מקבל תמיכה מחידוש התיאבון בקרב המשקיעים אשר משתוקקים לסיכון ומהווים את מקור העליות בשוק המניות האמריקאי כאשר ההתבססות הינה על רקע הצהרות מרגיעות של הפדרל רזרב. ביום שלישי הבנק המרכזי בארה"ב הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 2% ונראה כי הפד יותר מתמקד בצמיחת המשק מאשר הלחצים האינפלציוניים והכוונה היא כי לא נראה התחזקות המדיניות המוניטרית בקרוב.



הדולר פרץ את הרמת ההתנגדות המשמעותית של 108.6 אל מול הין כאשר הצמד נסחר ברמת שיא של 109.85 אמש, הרמה הגבוה ביותר מאז תחילת ינואר השנה. מדד הסיכון של הבנק UBS אשר בוחן את תיאבון המשקיעים לסיכון ירד לרמה שלילית של 0.46 ביום רביעי, הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש יוני 2007, זאת בהשוואה לרמה של 0.1 רק ביום שלישי האחרון.
העלייה במדד בדרך כלל מתייחסת לחזרה של משקיעי ה"קארי טריידר" אשר מלווים מטבעות עם ריבית נמוכה כמו הין ומוכרים בכדי להשקיע בנכסים בעלי תשואה גבוהה יותר כגון המניות.



הביקושים ליורו ירדו, כשה-ECB צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.25% ביחד עם הערכות האנליסטים כי דבריו של נשיא הבנק המרכזי האירופאי, ז'אן קלוד טרישה, לאחר ההחלטה של הריבית לטווח קצר יאותתו על האטה בצמיחה הכלכלית ויביאו לקיצוץ הריבית על מבלי להתחשב באינפלציה בגוש ויקררו את המשקיעים.



היום השוק הפיננסי יהיה סוער במיוחד, כאשר ברקע הכרזת ריבית ה-BOE בשעה 11:00 (GMT), נגיד הבנק המרכזי הבריטי, מרווין קינג, צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי לכן מה שיוליך את השוק יהיו הפרוטוקולים לאחר ההכרזה. בנוסף באירופה ה-ECB יודיע על החלטתו בנוגע לריבית לטווח קצר בשעה 11:45 (GMT). תשומת לב רבה תהיה למסיבת העיתונאים אשר יקיים נשיא הבנק בשעה 12:30 (GMT).



דולר/שקל:



ההתחזקות של השטר הישראלי כנגד המטבעות האחרים צפויה להתעמעם ולהיחלש בהמשך השנה, דברי בנק ישראל ביום רביעי. עד כה השקל רשם עליה של 8.5% אל מול הדולר ו-10% בשנת 2007. אך בהמשך השנה לאור העובדה כי הבנק המרכזי מתערב בשוק המט"ח ומגדיל את הרזרבות הדולריות בכדי לבלום את התחזקות של המטבע המקומי ובכך לתמוך ביצואנים במדינה.
מבחינה טכנית נראה כי התיקון האפשרי של הצמד עשוי להגיע לרמה של 3.4965 שקל לדולר כאשר רמת ההתנגדות הקרובה עומדת על 3.603 שקל לדולר.



זהב:



הזהב ממשיך להראות אדום ונגרר אחר הנפילות החדות במחירי הנפט כאשר יום אחר יום אנו רואים תמיכה חזקות נפרצות אם זה 913 דולר לאונקיה ולאחר מכן 880 דולר לאונקיה כשרמת התמיכה הבאה עומדת על 860 דולר לאונקיה. ההתחזקות הדרמטית של הדולר בעולם מוסיפה לסנטימנט השלילי של הזהב, המשקיעים סוגרים את פוזיציות הקניה על המתכת היקרה אשר מאבדת את האטרקטיביות כשהשטר הירוק ממשיך להתחזק כנגד האירו ומחירי הנפט ממשיכים לצלול. החוזה העתידי על הזהב סגר אמש סביב הרמות של 883.5 דולר לאונקיה.



נפט:



חברות הנפט חזרו מהר לשגרת עבודה לאחר סערה הטרופית, מלאי הנפט השבועיים בארה"ב הצביעו על עליה של 1.7 מיליון חביות אך הירידה החדה במלאי הדלק בלמה את הירידות החדות של הנפט. מחיר הנפט צנח אמש לרמת שפל של שלושה חודשים כאשר הדאגות בקרב המשקיעים להאטה בביקושים של צרכנית הנפט הגדולה בעולם נמשכים. רמת התמיכה המהותית עומדת על 116.3 דולר לחבית. החוזה העתידי על נפט סגר אמש סביב הרמות של 118.9 דולר לחבית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully