וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק מרכזי נוסף נלחם בהאצה באינפלציה: הבנק המרכזי של דרום קוריאה העלה במפתיע את הריבית ל-5.25%

סוכנויות הידיעות

7.8.2008 / 10:32

נגיד הבנק המרכזי דרום קוריאה, לי סיאונג טיי, החליט היום להעלות את הריבית במדינה לראשונה מזה 12 חודשים



הבנק המרכזי של דרום קוריאה העלה היום במפתיע את הריבית ב-0.25% ל-5.25% - רמתה הגבוהה מזה 8 שנים - בעקבות ההאצה האינפלציונית המהירה במדינה זה עשורים. בורסת סיאול יורדת ב-1.2%, על רקע חששות כי העלאת הריבית תובילה להאטה נוספת בצמיחה.



נגיד הבנק המרכזי של קוריאה, לי סיאונג טיי, החליט היום להעלות את הריבית במדינה לראשונה מזה 12 חודשים. תחזיות הכלכלנים היו כי הבנק המרכזי יותיר את הריבית ללא שינוי.



מדד המחירים לצרכן בדרום קוריאה זינק ב-5.9% בחודש יולי לעומת החודש המקביל אשתקד, החודש התשיעי ברציפות בו עלתה האינפלציה על יעד האינפלציה של הבנק המרכזי, הנע בין 2.5%-3.5%. בשיחה עם עיתונאים היום, אמר לי כי "האינפלציה ככל הנראה תישאר גבוהה בחודשים הקרובים" ותעלה כנראה על תחזית הבנק המרכזי לאינפלציה של 5.2% במחצית השנייה של השנה.



משרד האוצר הדרום קוריאני אמר היום כי הירידה בצריכה הפרטית בעקבות העלייה במחירי המזון והאנרגיה צפויה להמשיך להכביד על הצמיחה הכלכלית. "אנחנו צריכים להעמיד את ייצוב חייהם של אנשים ויצירת משרות בראש סדר העדיפויות שלנו", נמסר בהודעת המשרד.



בחודשים האחרונים העלו שורה ארוכה של בנקים מרכזיים ברחבי העולם את הריבית, בעקבות העלייה החדה במחירי הנפט והמזון ולמרות החששות מפני האטה בצמיחה הכלכלית. הבנק המרכזי של אירופה (ECB) העלה בחודש שעבר את הריבית בגוש היורו לרמה של 4.25%, לאחר שהאינפלציה ב-15 מדינות הגוש זינקה ביוני לרמה של 4%.



הבנק המרכזי של שוודיה, ריקסבנק, העלה את הריבית במדינה ל-4.5% - רמתה הגבוהה ביותר מזה 12 שנים - והוסיף כי הוא מצפה להעלות את הריבית לרמה של 4.8% ברבעון הרביעי של 2008 ול-4.9% עד הרבעון השלישי של 2009, במסגרת המאבק בהאצה האינפלציונית. הבנק המרכזי של אינדונזיה העלה גם את הריבית במדינה מ-8.5% לרמה של 8.75%, זה החודש השלישי ברציפות, לאחר שהאינפלציה זינקה לשיא של שנתיים בעקבות העלייה במחירי הנפט והמזון.



הבנק המרכזי של הודו העלה את הריבית בשבוע שעבר מ-8.5% לרמה של 9%, זו הפעם השלישית בתוך תקופה של חודשיים, בעקבות האצה באינפלציה. הבנק המרכזי של רוסיה העלה ביולי את הריבית ברבע אחוז בפעם הרביעית השנה ל-11%, במטרה לרסן את האינפלציה במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully