וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאטה בשוק הרכב האמריקאי פוגעת בעוד ענקית רכב: טויוטה רשמה נפילה של 28% ברווחיה הרבעוניים

אשר שכטר

7.8.2008 / 10:59

טויוטה הורידה את תחזית הרווח שלה לשנת הכספים הנוכחית, וצופה כעת נפילה של 27% ברווחיה השנתיים

הרווח הנקי של טויוטה נפל במהלך הרבעון הראשון של שנת הכספים ב-28% ל-353.7 מיליארד ין (3.2 מיליארד דולר), או 112.28 ין למניה לעומת רווח של 491.5 מיליארד ין, או 153.89 ין למניה ברבעון המקביל שנה קודם לכן. הכנסותיה של טויוטה ירדו ב-4.7% במהלך הרבעון ל-6.22 טריליון ין. למרות הירידה ברווחים, עלו תוצאותיה של טויוטה על תחזיות האנליסטים, שצפו כי החברה תרשום רווח רבעוני של 329 מיליארד ין.



למרות עלייה במכירותיה של טויוטה בסין, רוסיה והמזרח התיכון, מכירותיה של יצרנית הרכב בצפון אמריקה, מערב אירופה ויפאן נפלו בשיעור חד מהצפוי במהלך הרבעון הקודם ונגסו ברווחיה של החברה, לצד היחלשות הדולר מול היורו והין והעלייה במחירי הסחורות.



הרווח התפעולי של טויוטה נפל ב-39% במהלך הרבעון ל-412.6 מיליארד ין, לאחר שמכירותיה הרבעוניות בארה"ב נפלו ב-7.8%. מהחברה נמסר כי התחזקות הין מול הדולר נגסה גם היא ברווחיה, וחתכה את הרווח הרבעוני ב-200 מיליארד ין. טויוטה צופה כי רווחיה בשנת הכספים הנוכחית יפלו ב-27% לעומת השנה הקודמת ל-1.25 טריליון ין, על רקע ירידה צפויה של 4.9% במכירותיה השנתיות.



בעקבות ההאטה בשוק הרכב בארה"ב, על רקע נסיקת מחירי הבנזין ביותר מ-27% מאז תחילת השנה לשיא של 4 דולר לגאלון, נפילת ביטחון הצרכנים לשפל של 16 שנים והמשבר המתמשך בשוק הדיור, חתכה היום טויוטה את תחזית המכירות השנתית שלה ל-8.74 מיליון מתחזית קודמת שצפתה מכירות של 9.06 מיליון יחידות עד סוף השנה הנוכחית.



בשבוע שעבר דיווחה יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בעולם כי מכירותיה בארה"ב נפלו ב-18.7% ביולי לעומת החודש המקביל ב-2008, לאחר נפילה של 6.2% במכירותיה בארה"ב במחצית הראשונה של 2008.



זאת, בעקבות ירידה חדה בביקוש למכוניות גדולות ורכבי שטח על רקע העלייה במחירי הדלק. במטרה להתמודד עם העלייה בביקוש למכוניות שצריכת הדלק שלהן יעילה יותר, הודיעה יפאן כי היא תפחית את ייצור רכבי הפיק אפ והשטח הפופולריים טונדרה וסקויה.



השבוע הודיעה טויוטה על כוונתה לפטר 800 עובדים במפעל בדרום מערב יפאן, המייצר דגמים של מותג היוקרה לקסוס המיועדים בעיקר לשוק האמריקאי, בעקבות ההידרדרות בשוק הרכב בארה"ב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully