וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות! ההשקעה הזו עלולה לפגוע בבריאותך הפיננסית; פאנל בנקאים הציע תוויות אזהרה להשקעות

גרדיאן

7.8.2008 / 11:41

הפאנל של בנקאים בכירים אמר כי חבילות שכר מעוותות עודדו התנהגות חסרת אחריות



פאנל של בנקאים מובילים בוול סטריט המליץ להתוות אזהרות בנוסח אזהרות הבריאות המופיעות על אריזות סיגריות למכשירים פיננסיים מורכבים. הפאנל טען גם כי חבילות בונוסים מופקעות עודדו מנהלי השקעות לקחת סיכונים מופרזים.



בדו"ח בן 176 עמודים על משבר האשראי קראה קבוצה נרחבת של בכירים בתחום הבנקאות לערוך שינויים בחשיפה הנאותה, הפיקוח ובדיקת מצבם של בנקים, וכן הטלת מגבלות על מכירתם של נגזרים שעלולים להתברר כמסוכנים.



הקבוצה, שבראשה ישב המנהל הבכיר ג'רלד קוריגן , אמרה כי חבילות שכר מעוותות תרמו לעידוד התנהגות חסרת אחריות. "שורש הבעיה הוא טבע האדם - אופטימיות בעליות ופחד ופאניקה בירידות".



חברי הפאנל, שנקרא קבוצת ניהול הסיכונים הרב מפלגתית, כולל נציגים מ-, , , , BNP פאריבה , המליצו כי מכשירי השקעות מורכבים יימכרו רק ללקוחות מתוחכמים ומנוסים, שיש באפשרותם לעמוד בהפסדים כבדים וביכולתם לנתח את הסיכונים.



השקעות כאלו צריכות להימכר עם מידע מקיף, ולשאת "אזהרת בריאות פיננסית" באותיות מודגשות כדי להזהיר את המשקיעים מפני סיכון להפסדים כבדים.



הבנקאים קראו לפגישות סדירות בין רגולטורים לדירקטוריונים של מוסדות פיננסיים, וקיום סיעור מוחות כדי לזהות נקודות סכנה במאזנים של בנקים.



משבר האשראי הוביל, בין היתר, להתמוטטות בנק ההשקעות החמישי בגודלו בארה"ב, בר סטרנס; ולהלאמת הבנק הבריטי נורתרן רוק. עד כה נמחקו ממאזני חברות השקעות בשווי של חצי טריליון דולר כתוצאה מהמשבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully