וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרזדנר קליינוורת: מספר החברות שייקלעו לחדלות פירעון באירופה יזנק בחדות ב-2009

סוכנויות הידיעות

7.8.2008 / 13:26

לפי דרזדנר קליינוורת, כ-6% מהחברות באירופה עשויות לא לעמוד בתשלום חובותיהן באוגוסט 2009



שנה לאחר פריצתו של משבר האשראי העולמי, צפוי מספר החברות האירופיות שייקלעו למצב של חדלות פירעון לזנק בחדות בשנה הבאה, כך הזהיר היום בנק ההשקעות הגרמני דרזדנר קליינוורת.



לפי דו"ח שפרסם דרזדנר קליינטורת, כ-6%-7% מהחברות באירופה עשויות לא לעמוד בתשלום חובותיהן באוגוסט 2009 - השיעור הגבוה ביותר מאז יולי 2003 ופי 10 יותר מהנתון המקביל ביוני האחרון.



חברות אירופיות המעוניינות לגייס הון כיום נאלצות לשלם מחירי שיא למשקיעים, לאחר שהתשואה על אג"ח בסיכון גבוה עלתה ל-12.72% בחודש שעבר, 8.1% יותר מהחודש המקביל שנה קודם לכן ותשואה ממוצעת של 11.53% לאג"ח אמריקאיות בעלות דירוג של פחות מ-Baa3.



חברת הנדל"ן הספרדית מרטינזה-פדזה הגיעה בחודש שעבר למצב של חדלות פירעון, לאחר שלא יכלה לעמוד בחובות של 5.2 מיליארד יורו (8 מיליארד דולר) בעקבות העלייה במחיריהם של חומרי הגלם והידוק התנאים בשוקי האשראי בעקבות משבר האשראי העולמי. פשיטת הרגל של מרטינזה-פדזה הייתה פשיטת הרגל הגדולה ביותר באירופה מזה חמש שנים, מאז שענקית מוצרי המזון האיטלקית פרמאלאט קרסה ב-2003. יצרנית הוודקה הצרפתית בלוודיר נאלצה גם היא לבקש בחודש שעבר הגנה מפני נושים.



"רק עכשיו ניתן להתחיל לראות את ההשלכות החמורות של משבר האשראי על כלכלת גוש היורו. מדובר רק בעניין של זמן לפני שחברות גדולות יותר יתחילו להרגיש בהשפעה של הידוק תנאי האשראי", אמרה כריסטין לי, כלכלנית בחברת דירוג האשראי מודי'ס, לסוכנות הידיעות בלומברג. מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של 194 חברות מערב אירופיות מאז תחילת השנה.



היקף ההלוואות שהוענקו לחברות אירופיות ירד ב-50% מאז תחילת השנה ל-509 מיליארד דולר, לפני נתוני בלומברג. מדד הביטחון העסקי בגוש היורו נפל ביולי לרמתו הנמוכה ביותר מזה חמש שנים, בעקבות ההאטה הכלכלית והציפיות כי הבנק המרכזי של אירופה (ECB) יעלה פעם נוספת את הריבית בגוש היורו בעקבות העלייה החדה במחירי האנרגיה והמזון, לאחר שהעלה אותה ביולי ל-4.25%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully