וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות - וירוס מסתובב בפייסבוק ומופץ דרך רשימות החברים

מעיין כהן

7.8.2008 / 13:58

הוירוס יורד למחשב על ידי בקשה להורדת גרסה של פלאש



"הי, תפסתי אותך במצלמה נסתרת" - זו לשון ההודעה שקיבלו חברים ברשת החברתית פייסבוק בימים האחרונים. להודעה היה מצורף לינק, אשר לחיצה עליו הביאה לאתר דמוי יו-טיוב, אשר כדי לצפות בסרטון יש להוריד גרסה מעודכנת של פלאש. מי שניסה להוריד את העדכון, גילה כי מדובר בתוכנה זדונית. הווירוס "מתלבש" על רשימת החברים של המשתמש, ונשלח אליהם בשמו.



מדיווחים נוספים עולה, כי דרך נוספת בה הווירוס מופץ היא במייל המבשר על הודעה מחבר באתר, כאשר הלינק המצורף מוביל לאתר סיני, אשר מציע להוריד קובץ שגם הוא תוכנה זדונית. דיווחים על וירוסים התקבלו גם ברשתות החברתיות מייספייס וטוויטר.



כפיר טויטו, מנהל טכנולוגיות וקשרי לקוחות בחברת קומסקיור, יבואנית אנטי וירוס NOD32, אומר כי מדובר בווירוס ישן, רק עם שיטת הפצה חדשה. לגולשים ממליץ טויטו קודם כל להצטייד בתוכנת אנטי וירוס, ולהפעיל את רמת האבטחה הבינונית בדפדפנים (מסוג אקספלורר ופיירפוקס). עוד הוא אומר כי יש לבדוק כל מייל שמגיע בתשומת לב, ואם כבר נכנסים ללינק, לשים לב האם מדובר בקובץ קודקס (לצפייה במדיה), ואם כן - לבדוק מי היצרן שלו (כגון מיקרוסופט או אדובי). לדבריו, בקובץ הנוכחי אין שם יצרן, וזה כבר חשוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully