וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון USA פיספסה את חזיות האנליסטים ורשמה הפסד נקי של 60 מיליון דולר בניכוי הכנסות חד פעמיות

שמואל שוסטר

7.8.2008 / 15:29

ג'ף מוריץ: עליית מחירי הנפט הקטינה את שולי הרווח והגבילה את הייצור שלנו במזקקות בקליפורניה



עם סיומו של רבעון עמוס אירועים, במהלכו זינק מחיר הנפט ב-39% ונסחר ברמות שיא של למעלה מ-140 דולר לחבית מדווחת על תוצאותיה הכספיות. החברה, המפעילה ברחבי ארה"ב בתי זיקוק, מפעלי אספלט ורשת של מאות תחנות דלק לצד חנויות נוחות, דיווחה על רווח נקי של 18.2 מיליון דולר או 39 סנט למניה. זאת, לעומת רווח של 95.6 מיליון דולר או 2.05 דולר למניה. אולם הירידה החדה אינה מעידה על מהלך העסקים הרגיל של החברה ברבעון, שכן בסכום זה נכללת גם התמורה בגין המרה בלתי רצונית של נכסים בהיקף של 97 מיליון דולר, שבניכוייה רשמה החברה הפסד נקי של 59.7 מיליון דולר או 1.27 דולר למניה - הפסד גבוה משמעותית מתחזיות האנליסטים שצפו להפסד של 69-33 סנט למניה.



במהלך הרבעון רכשה אלון USA את בית הזיקוק השני בגודלו בדרום-מערב ארה"ב - קרוץ ספרינגס הנמצא בלואיזיאנה, ארה"ב, מידי ענקית האנרגיה האמריקאית ולרו אנרג'י (Valero Energy) בתמורה ל-333 מיליון דולר במזומן.



לדברי ג'ף מוריץ, נשיא ומנכ"ל אלון USA, "עם ההשלמה של רכישת המזקקה בקרוץ ספרינגס הוגדלה קיבולת הנפט הגולמי שלנו ב-50% לכ-250 אלף חביות נפט ביום. אנו מאושרים עם הרכישה ואופטימיים בנוגע להזדמנויות של המזקקה עבור אלון".



"במהלך הרבעון המשכנו לעבוד על האתגרים הקשורים בשריפה הגדולה שפרצה בבית הזיקוק שלנו בביג ספרינג, טקסס, בפברואר, ועם מחירי הנפט הגבוהים. עליית מחירי הנפט הקטינה את שולי הרווח בכל תעשיית הזיקוק, דבר שהמשיך להגביל את הייצור שלנו במזקקות בקליפורניה".



אלון USA נמצאת בשליטת קבוצת אלון של דודי ויסמן ושרגא ברוש, אפריקה ישראל וארגון הקניות של הקיבוצים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully