וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמות מתכוונת לרכוש 50% ממתחם אסותא ברמת החייל בתל אביב ב-707 מיליון שקל

רז סמולסקי

7.8.2008 / 15:19

מתחם אסותא מושכר לבית חולים אסותא שמניב 60% מההכנסות, מכבי שירותי בריאות ומספר חברות היי-טק



חברת הנדל"ן המניב בבעלות נתן חץ, חתמה על מזכר הסכמות עם חברת הביטוח מגדל לרכישת 50% ממתחם אסותא ברמת החייל בתל אביב ב-707 מיליון שקל.



המתחם נמצא ברחוב הברזל 6-20 בתל אביב וכולל את בית החולים החדש של אסותא, שנמצא בשלבי בנייה מתקדמים, את בניין פרוקרדיה, שטרם נבנה אך הושכר על ידי מכבי שירותי בריאות כלללית, בניין BMC, שמאוכלס בחברות הייטק ועשר קומות בבניין BMC נוסף.



מתחם אסותא נבנה על ידי חברת העוגן, חברת בת של , בבעלות ארקאדי גאידמק. כבר לפני שבועיים, כאשר ניהלה מגדל את המשא ומתן לרכישת המתחם מגאידמק, היא חיפשה בין חברות הביטוח האחרות וחברות הנדל"ן המניב שותפה לעסקה.



אמות נכנסה לעסקה על פי המתווה של חברה מגדל. היינו, הבטחת תשואה שנתיית של 7%. ההכנסות הצפויות מן הפרויקט עומדות על כ-99 מיליון שקל לאחר הוצאות ניהול ותפעול וחברות מגדל ואמות הבטיחו את התשואה להון, באופן, שבכל מקרה בו תהיה ירידה בתשואה יתוקן סכום התמורה בהתאם.



מתחם אסותא מושכר לכמה שוכרים: העיקרי שבהם הוא בית חולים אסותא, ששכר את בית החולים לתקופה של 25 שנה ומניב 60% מההכנסות, קבוצת מכבי שירותי בריאות, ששוכרת את בניין פרוקאדיה ומספר חברות היי-טק ששוכרות את המשרדים בבניין BMC.



ביוני השנה רכשה מגדל 75% מהזכויות בקניון הזהב בראשון לציון מהאחים משה ויגאל גינדי תמורת כמיליארד שקל (ולפי שווי של 1.3 מיליארד שקל). זו נראתה כעסקת הנדל"ן המניב הגדולה של השנה אך עסקת מתחם אסותא מציבה שיא חדש של מחירים.



חברות הביטוח הפכו בשנים האחרונות להיות מתחרות רציניות בששוק הנדל"ן המניב. עם זאת בשבוע האחרון בוצעו שתי עסקות, שבהן חברות הביטוח היו דווקא בצד המוכר: עסקת אסותא ועסקת קניון הגבעה בגבעת שמואל. בעסקה זו הכניסה חברת הביטוח הראל את חברת ברישטיש ישראל כשתותפה ב-25% מהזכויות בקניון עם אופציה להגדלת הזכויות עד ל-50% לפי שווי של 212 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully