וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: הסכם בין ארגוני היוצרים לזכייניות הטלוויזיה צריך לקבל את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים

אופיר בר-זהר

7.8.2008 / 15:31

בג"ץ קיבל את עמדת הרשות השנייה החוששת כי ישנם הסכמים המהווים הסדר כובל ולא חוקי



בג"ץ החליט היום כי על זכייניות הטלוויזיה המסחרית וארגוני היוצרים לפנות לממונה על ההגבלים העסקיים. זאת, על מנת לקבל את אישורה כי ההסכמים שנחתמו בין ארגוני היוצרים לזכייניות אינם מהווים הסדר כובל. בכך קיבל בג"ץ את עמדת הרשות השנייה שמבוססת על חוות הדעת של דרור שטרום, שהעלתה חשש כי ההסכמים בין היוצרים והזכייניות הם הסדר כובל ולא חוקי. הצדדים יחזרו לבית המשפט בעוד שלושה חודשים, ובמידה כי הממונה תקבע כי לא מדובר בהסדר כובל, תדון הרשות בהסכמים אלה תוך שיקול מכלול הגורמים הרלוונטיים.



במהלך הדיון קרא עורך דינה של זכיינית ערוץ 2 קשת למצב בשוק "מסכת רגולטורית מפלצתית ובלתי ניתנת ליישום", ואילו עורך דינה של הזכיינית רשת אמר כי "כל הציפיות של היוצרים והזכיינים משוק הפרסום התבדו". נציג היוצרים בדיון טען כי "לפעמים נדמה לי שאין פה שום בעיה חוקית אלא בעיות אגו בין הקודקודים של הרשות".



תגובת דובר היוצרים נפתלי גליקסברג: "הדיון הוא ניצחון קטן ונוסף במלחמה של היוצרים לשמירה על היצירה העברית בטלוויזיה המסחרית. בית המשפט קיבל את עיקרי הטענות של היוצרים בדבר הצורך במעקב אחרי התנהלות הרגולטור ודחה את בקשת הרשות לדחיית העתירות. בתוך שלושה חודשים תידרש הרשות להוכיח לבית המשפט כי יש רגולציה בישראל. גם הרשות יודעת כי אם לא יאומצו הסכמי היוצרים היא תיאלץ בקרוב להכריז על סגירתו לא רק של ערוץ 10 אלא גם של ערוץ 2 עקב כשל רגולטורי מתמשך. העידן בו הרגולטור עשה ככל העולה על רוחו הסתיים בעקבות המאבק העיקש".



תגובת הרשות השנייה: בית המשפט סבר כי נכונה עמדת הרשות כי על היוצרים והזכיינים לפנות לממונה על ההגבלים לקבלת אישור לחוקיות הסכם. הרשות נדהמת על כך שהיוצרים מסלפים בצורה גסה את החלטת בית המשפט, שלא דן בגופן של העתירות, הוא שמע את סקירת הרשות על אופן התנהלותה ולא מצא לנכון להתערב בעבודת הרגולטור.

שאר הגורמים המעורבים לא הגיבו לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully