וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטים בעליון נוהגים באאודי A6 בניגוד לחוק

רותם סלע

7.8.2008 / 15:54

במשרד האוצר חושפים כי רכבי השרד הגרמניים העולים 350 אלף שקל מפארים את מגרשי החנייה של בית המשפט העליון. לשופטים מגיע מאזדה 6

בקרב צמרת הממשל והפוליטיקה בישראל ישנה משיכה חזקה ולא מוסברת למכונית יוקרה גרמנית מסוג מסוים מאוד. לאחר סאגת הבקשות וההכחשות של הנשיא לשעבר קצב, שביקש ולא קיבל מכונית אאודי שחורה מדגם A6, חושפים כעת במשרד האוצר כי רכב השרד הגרמני המפאר את מגרשי החנייה של בית המשפט העליון ניתן בניגוד לחוק ולכללי המנהל התקין.

צ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי בישראל, לא יכלה לייחל לקמפיין מפוצץ יותר. משרד האוצר גילה כי שופטי בית המשפט העליון הוצמדו ב-15 השנים האחרונות לרכבי שרד של שרים, בעקבות החלטה של ועדת הכספים שביקשה להצמיד אותם לכל היותר לרכבים של הפקידות הציבורית הבכירה. על פי החלטת הוועדה, יכולים השופטים לבחור בין אחזקת רכב לבין קבלת רככ ממשלתי.

אלא שמסתבר כי לא קיימת שום החלטה, תקנה או סעיף המקנה לשופטים בעליון רכבים המוגדרים כרכבי שרד. למעשה נהנים כיום מרכבים אלו אך ורק שרי ממשלה, בעוד פקידי ציבור זוכים בדרגתם הגבוהה ביותר לכל היותר בפולקסווגן פאסט הזולה בהרבה. על פי האוצר אין כל דרך בה יכלו בבתי המשפט להבין כי הרכבים המוקצים לשופטים אינם על פי הדירוג המקצועי של עובדי ציבור.

המכונית לה זכאים השופטים על פי ההגדרה המרחיבה ביותר היא הונדה אקורד, אותה הם יכולים להחליף גם במאזדה 6. מכוניות אלו, השייכות לקטגוריית הרכב הגבוהה ביותר של מדרג הרכב הציבורי עולות כ-170 אלף שקל למכונית, קרוב למחצית ממחירה של אאודי A6 העומד על כ-350 אלף שקל.

מחישוב המתבסס על מחירי הרכבים כיום עולה כי החיסכון ממעבר לרכבים להם זכאים השופטים מסתכם בכ-2 מיליון שקל. כסף זה יושג על ידי רכישת רכבי מאזדה 6 במקום רכבי השרד ל-12 השופטים העליונים המכהנים במינויים קבועים. השופטים המכהנים בבית המשפט היום לא כיהנו בו ב-1995, ואי לכך סביר להניח כי הם לא היו מודעים לכך כי רכבי ה-A6 בהם הם נוהגים נרכשו תוך כדי עבירה על כללי המינהל התקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully