וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסטרטה נכנסת למאבק השתלטות: חברת הכרייה לונמין דחתה הצעת רכש שהגישה לה בסך 10 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

7.8.2008 / 16:08

לונמין, יצרנית הפלטינה השלישית בגודלה בעולם: הצעת אקסטרטה היא "מהלך אופורטוניסטי"; נילחם בה בתקיפות



חברת הכרייה הבריטית לונמין, יצרנית הפלטינה השלישית בגודלה בעולם, דחתה היום את הצעתה של ענקית הכרייה האנגלית-שווייצית אקסטרטה לרכוש אותה תמורת 5 מיליארד ליש"ט (9.8 מיליארד דולר) בנימוק כי היא אינה ראויה ונועדה לנצל את העלייה האחרונה במחירי הסחורות והירידה במניית החברה.



אקסטרטה, יצרנית הנחושת הרביעית בגודלה בעולם, הציעה אתמול לרכוש את לונמין תמורת 3.3 ליש"ט למניה במזומן, מחיר המשקף פרמיה של 42% על המחיר בו ננעלה מניית לונמין ביום שלישי, במטרה להגדיל להגדיל את מספר המכרות שלה בדרום אפריקה ולהעלות את תפוקת הפלטינה של החברה. מאקסטרטה נמסר כי החברה כבר צברה נתח של 8% ממניות לונמין, שנפלו מאז תחילת השנה ב-25%.



בהודעה למשקיעי החברה, טענה לונמין כי הצעתה של אקסטרטה היא "מהלך אופורטוניסטי שנועד לגרוף רווח מהתנודתיות הנוכחית בשווקים הפיננסיים ובמחירי המתכות". יו"ר לונמין, ג'ון קרייבן, אמר כי החברה "תילחם בהצעת הרכש בתקיפות".



מנכ"ל אקסטרטה, מיק דיוויס, אמר אתמול כי הוא מתכנן להוביל תהליך של ארגון מחדש בלונמין, לאחר שהתפוקה במכרות שבבעלות החברה בדרום אפריקה ירדה בחדות בשנים האחרונות בשל כשלים טכניים. אתמול חתכה לונמין את תחזית התפוקה שלה, בפעם השלישית מאז תחילת השנה, בעקבות תאונות שמקורן בליקויי תשתית.



אקסטרטה, ש-34% ממניותיה נמצאות בשליטת ענקית הסחורות גלנקור, הוציאה יותר מ-28 מיליארד דולר על רכישות בתחומי הנחושת, הניקל והפחם בשש השנים האחרונות. רכישת אקסטרטה תהפוך את החברה ליצרית הפלטינה השלישית בגודלה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully