וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מפשילה שרוולים בתחרות נגד באידו: תציע לגולשים בסין אפשרות להוריד מוסיקה באופן חוקי

סוכנויות הידיעות

7.8.2008 / 16:37

גוגל השיקה היום את שירות Music Onebox, המאפשר לגולשים לחפש קבצי מוסיקה חוקיים להורדה



ענקית החיפושים המקוונים , שהכריזה לפני שנתיים על כוונתה להסתער על השוק הסיני אך עדיין משתרכת מאחורי המתחרה המקומית באידו.קום, השיקה היום שירות חדש המאפשר לגולשיה בסין לחפש קבצי מוסיקה שאותם הם יכולים להוריד באופן חוקי.



באידו, מפעילת מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, זכתה לכינוי "גוגל הסינית" לאחר שהרחיבה את הנתח שלה בשוק החיפושים המקוניים בסין ל-61% לעומת נתח של 24% בלבד לגוגל. אחד הגורמים לפופולריות הרבה של באידו בסין הוא העובדה כי מנוע החיפוש שלה מציע לינקים ישירים לאתרים בהם ניתן להוריד מוסיקה באופן בלתי חוקי.



בניסיון להגדיל את נתח השוק שלה בסין, השיקה היום גוגל את שירות Music Onebox, המאפשר לגולשים לחפש קבצים באתר Top100.cn, שדרכו הם יכולים להוריד מוסיקה באופן חוקי. האתר, החסום בפני גולשים שאינם מסין, משתף פעולה עם חלק מחברות התקליטים ומונה בין משקיעיו גם כוכב ה-NBA יאו מינג.



Top100.cn, הגורף את עיקר הכנסותיו מפרסום באתר, כבר הצליח להשיג רשיונות מכ-100 חברות תקליטים, ומנהל כיום מגעים על שיתוף פעולה אפשרי עם וורנר מיוזיק וסוני BMG. מגוגל נמסר כי השירות החוקי יסייע לגולשים להימנע מקישורים מתים, הורדות איטיות וחיפושים לא מדויקים או חיפושים שיובילו אותם לגירסות של השירים שברצונם להוריד באיכות שמע נמוכה.



אנליסטים מעריכים כי סין, שבה שוק האינטרנט השני בגודלו בעולם עם 162 מיליון משתמשים, עשויה לעקוף את ארה"ב כשוק האינטרנט הגדול בעולם ב-5-3 השנים הבאות. הצלחתה של באידו, המסייעת לגולשיה להוריד מוסיקה באופן בלתי חוקי, הפכה אותה גם למטרה לתביעות מצד חברות תקליטים. הפדרציה הבינלאומית לתעשיית הפונוגרפיה (IFPI) הגישה בפברואר תביעה נגד באידו, בשל חלקה בהורדות המוסיקה הבלתי חוקיות במדינה.



לטענת הפדרציה, 99% מקבצי המוסיקה הדיגיטלית בסין מורדים בצורה בלתי חוקית מהאינטרנט. כתוצאה מכך, ההכנסות מהורדות חוקיות של מוסיקה מהאינטרנט מסתכמות ב-76 מיליון דולר בשנה בלבד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully