וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופיר פינס: התוכנית שמציע האוצר הזויה; מתאימה למשטרים דיקטטורים ולא למדינות דמוקרטיות

רותם סלע

7.8.2008 / 18:13

פינס: בסין כפו שינויים כאלה בגלל האולימפיאדה; במדינה כמו ישראל, אנחנו לא יכולים להרשות זאת לעצמנו

"תוכנית זו נידונה לכישלון", מוסיף פינס המשמש כיום כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת. הוא מציע לאוצר לקחת כיוון אחר, "אפשר לייצר תמריצים במקום לכפות הר כגיגית. בסין הדיקטטורית כפו שינויים כאלה על האוכלוסייה, בכדי להכין את המדינה לאולימפיאדה - הם יכולים להרשות לעצמם לעשות דברים כאלה, לא אנחנו, במדינה כמו ישראל".



האוצר טוען כי תוכניתו עולה בקנה אחד עם תוכנית תמ"א 35. תוכנית תמ"א הינה תוכנית מתאר ארצית שהוצגה ה-2005, במטרה לעצב את פניה העתידיים של המדינה. לטענת האוצר, תעלה התוכנית בקנה אחד עם יעדיה של תמ"א 35, כיוון שכבר היום מצויים במרכז כ-90% מכמות האנשים האמורים להתגורר בו על פי התוכנית. האוצר מעוניין להפוך מגמה זו בכל מחיר.



פינס, שהביא לממשלה את תוכנית תמ"א 35 בהיותו שר פנים, לא מסכים עם האוצר: "הכיוון של מעבר אוכלוסייה ממרכז הארץ לפריפריה, ובעיקר פיתוח הגליל והנגב, הוא כיוון מבורך. נשאלת השאלה איך עושים את זה. האם הופכים את הפריפריה ליותר אטרקטיווית, או יוצרים לחץ מלאכותי למעבר לפריפריה".



"אני מצפה שהאוצר יציע תוכנית לכך שבנגב תהיה רמת חינוך ותשתיות כמו באזור גוש דן, בהינתן כי כבר היום התשתית התחבורתית בצפון לא יכולה לתמוך באוכלוסייה המתגוררת שם - והחשוב מכל, יש לשנות את חוק עידוד השקעות הון, בכדי לעודד מקומות תעסוקה במקומות אלו"



"תוכנית תמ"א 35 יוצרת את האיזונים הנדרשים בכל הקשור לפריפריה, למרכז הארץ ולאזורים עירוניים וכפריים. העובדה כי יישומה נעשה בעצלתיים היא מכיוון שהממשלה אינה מייצרת את התמריצים בחינוך, בתעסוקה ובתחבורה - אותם אני מזכיר", מסכם פינס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully