וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי המים לצרכנים הביתיים מתייקרים ב-3.5%; אולמרט: יש לבטל קיצוץ בהקצאת מים שפירים לחקלאים

עמירם כהן

7.8.2008 / 19:00

ראשי התאחדות החקלאיים הזהירו: משמעות קיצוץ נוסף - ייבוש ועקירה של מטעים ופרדסים בגליל וברמת הגולן



ראש הממשלה אהוד אולמרט, שנפגש בראשית השבוע עם נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי, הנחה את רשות המים ואת שר החקלאות לבטל קיצוץ של 150 מיליון מ"ק בהקצאת המים השפירים לחקלאות ב-2009. לפיכך, הקצאת המים השפירים הכוללת לחקלאות ב-2009 תהיה 530 מיליון מ"ק.



בפגישה עם נשיא התאחדות האיכרים השתתפו גם שר החקלאות שלום שמחון, מנכ"ל משרד ראש הממשלה רענן דינור, יועץ ראש הממשלה להתיישבות עוזי קרן, ומנכ"ל התאחדות האיכרים משה שמעוני. בפגישה הזהירו ראשי התאחדות החקלאים כי כל קיצוץ נוסף במים השפירים משמעותו ייבוש ועקירה של עשרות אלפי דונם של מטעים ופרדסים בגליל וברמת הגולן, אזורים שאין בהם אלטרנטיבה של מי קולחין למים השפירים.



בתוך כך פורסמו מחירי המים החדשים לצרכנים הביתיים כפי שנקבעו על ידי רשות המים וכוללים התייקרות בשיעור של 3.5% המתחייבת מהעלייה שחלה בתשומות הייצור ובמדד. בעד 8 מ"ק ראשונים של צריכה, או חלק מהם, ישלם הצרכן הביתי לרשות המקומית או לתאגיד המים של הרשות 3.394 שקל למ"ק; בעד צריכה של 7 מ"ק נוספים ישלם הצרכן 5.495 שקל למ"ק ובגין כל מ"ק נוסף 7.648 שקל.



ההתייקרות היא רטרואקטיווית מה-16 ביוני 2008. גם המים לתעשייה ולחקלאות התייקרו בשיעור דומה. בנוסף תגבה הרשות המקומית מהצרכנים עבור רשות המים 0.21 שקל לכל מ"ק צריכה להקמת "קרן שיקום" לבארות ומקורות מים שזוהמו בשנים האחרונות ויצאו מכלל שימוש.
. .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully