וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורשי ערפאת כבר לא ייהנו מפירות ההיי-טק הישראלי

גיא גרימלנד

8.8.2008 / 7:17

נמכרו אחזקות הקרן הפלשתינית של ערפאת בקרן ההון סיכון הישראלית אוורגרין 3

מבירור אודות מצב ההשקעות של ערפאת עולה כי אחזקותיה של PIF באוורגרין 3 נמכרו לקרן הון סיכון שניונית (Secondary fund). קרן שניונית רוכשת אחזקות של משקיעים שרוצים לצאת מהשקעות שביצעו בקרנות הון סיכון או בחברות טכנולוגיה פרטיות. ממשרד יחסי הציבור המייצג את אוורגרין נמסר: "PIF מכרה את אחזקותיה באוורגרין לקרן שניונית ובעקבות כך אינה מושקעת באף אחת מהקרנות של אוורגרין".



את ההשקעה של ערפאת בקרן הון סיכון ישראלית חשפה התוכנית "60 דקות" של רשת CBS האמריקאית. בכתבה נחשף כי לערפאת היה הון בהיקף של 1-3 מיליארד דולר. המקור העיקרי להון העצום הוא מסים שנגבו על ידי הרשות והועברו לחשבונו של ערפאת, וכן תרומות של עשרות מיליוני דולרים שקיבל אישית ממנהיגים ותורמים בעולם, בהם סדאם חוסיין ונסיכים סעודים.



ההון הושקע באמצעות PIF בעשרות חברות ועסקים בעולם, ובהם קרנות הון סיכון בארה"ב ובאיי קיימן. קרן אוורגרין 3 ניהלה הון בהיקף של 170 מיליון דולר, מהם 140 מיליון דולר של השותפים הזרים ו-30 מיליון דולר של הישראלים. המימוש הבולט שביצעה אוורגרין היה מכירת חברת אקסלינק לחברת קומברס תמורת כ-55 מיליון דולר. ממימוש זה הרוויחה אוורגרין כ-80 מיליון דולר. אוורגרין העבירה למשקיעים בקרן, בהם ערפאת, את חלקם היחסי במימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully