וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי קרקעות בחדרה הגישו תביעה נגד מעצ ב-70 מיליון שקל

רנית נחום-הלוי

8.8.2008 / 7:48

מעצ הפקיעה מהתובעים 305 דונם קרקע לצורך סלילת כביש 9, ופיצתה אותם ב-10 מיליון שקל בלבד

כביש 9 הוא כביש רוחב שיחבר את כביש 6, כביש 4 וכביש החוף באזור חדרה, פארק השרון וישובי עמק חפר. התוכנית משתרעת על שטח של 5,402 דונם, וכוללת מחלף נוסף סמוך לחדרה ומנהרה באזור פארק השרון.



בכתב התביעה טוענים בעלי הקרקעות, באמצעות עו"ד צבי שוב, כי הפיצוי ששילמה להם מעצ אינו ריאלי, וכי יש למנות שמאי מוסכם שיקבע פיצויים ריאליים. בנוסף, בעלי הקרקעות דורשים לחייב את מעצ לחשוף בפניהם את השומות שעליהם התבססה לצורך קביעת הפיצויים שכבר העבירה.



התביעה מוגשת בגין הפקעה ופגיעה בכ-305 דונם של קרקעות חקלאיות וקרקעות המעובדות בעיבודים שונים. לפי הערכות השמאים מטעם מעצ, סכום הפיצוי בעבור קרקע שהופקעה נע בין 10,000 דולר לדונם לכ-30 אלף דולר לדונם. הערכות אלה אינן מקובלות על בעלי הקרקעות שהגישו את התביעה. לשם השוואה, הערכות השמאי מטעם בעלי הקרקעות היו 60-80 אלף דולר לדונם.



"מעצ פיצתה את בעלי הקרקעות שבחלקות אדמותיהם עובר הכביש פיסית, אך חלקות אדמה שהופקעו והכביש לא עובר בהן לא זכו לפיצוי", מסביר עו"ד שוב. "לפי החוק, קיימת כיום חובה לפצות גם בגין ירידת ערך שגרמה התוכנית. בשומות של מעצ, לעומת זאת, נמנעה החברה מפיצוי בגין ירידת הערך של החלקות שלא הופקעו".



שמאי המקרקעין יצחק סיון, שליווה את הטיפול בתביעה, מסביר עוד כי "בשל קרבת הקרקעות לחדרה, היה פוטנציאל לשינוי הייעוד לבנייה, ולכן על שווי המקרקעין לשקף גם פוטנציאל זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully