וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת אבולעפיה ניצחה את הוועדה לשמירה על החופים: תוכל לבנות 53 דירות יוקרה במלון אמבסדור בתל אביב

גיא ליברמן

8.8.2008 / 7:46

עירערה נגד החלטת הוועדה, שקבעה כי שילוב מגורים במלון אמבסדור המתוכנן יפגע בעתודות הקרקע באזור

הדיון נערך כחלק מערר שהגישה המשפחה נגד החלטת הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (ולחו"ף) מדצמבר 2007, אשר שללה שילוב מגורים בפרויקט זה - בטענה כי שימור עתודות הקרקע למלונאות באזור זה הוא צורך תכנוני חשוב.



מלון אמבסדור מתוכנן להיבנות בנוסף לבניין בן ארבע הקומות שניצב כיום בפינת הרחובות הירקון ואלנבי בקו ראשון לים, ומשמש למלונאות ולמסחר. בסוף שנות ה-90 רכשה משפחת אבולעפיה את המבנה, ומאז היא מקדמת תוכנית לבניית מגדל בן 25 קומות במקום, שיהיה זהה בגובהו למגדל האופרה הסמוך.



בעוד ששמונה הקומות הראשונות במגדל ישמשו כמלון בוטיק עם כ-130 חדרים, המשפחה ביקשה לבנות ביתר 17 הקומות כ-53 דירות יוקרה. על תכנון המבנה הופקד האדריכל ישראל גודוביץ, לשעבר מהנדס העיר תל אביב.



לאחר שקיבלה התוכנית את ברכת הוועדה המקומית והמחוזית תל אביב לתכנון ובנייה, הגיעה התוכנית לדיון בולחו"ף - זאת היות שהמבנה נמצא בטווח 300 מטר מהחוף, ולכן נדרשת חוות הדעת של הוועדה.



הולחו"ף קבעה כי אין לשלב מגורים בפרויקט, וכי הוא ישמש לטובת מלונאות בלבד. "מתחם זה הינו מלונאי מובהק, ואף סומן כך בתוכנית הארצית. המתחם מיועד למלונאות בשטח המוקף כולו בשטחים המיועדים למגורים, ולפיכך חשוב לשמר את כלל המתחם כשטח למלונאות, בעיר שבה התיירות ואזורי האכזסון לתיירים הינם מוצר נדרש", קבעה הוועדה.



ועדת הערר: על הולחו"ף היה להימנע מהסוגייה



משפחת אבולעפיה פנתה בערעור נגד החלטת הולחו"ף לוועדת המשנה לעררים במועצה הארצית לתכנון ובנייה. בדיון שהתקיים השבוע בוועדת המשנה נאמר כי על הולחו"ף היה להימנע מסוגיית תמהיל השימושים בפרויקט, והתקבל הערר שהגישה המשפחה.



"מצאנו כי שומה היה על הולחו"ף להימנע מלדון במקרה זה בסוגיית תמהיל השימושים המוצע במתחם אמבסדור", נאמר בהחלטת ועדת הערר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully