וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת קרסו יוצאת להנפקה בבורסה בתל אביב

יואב קווה

8.8.2008 / 7:54

שמונה החברות הבנות בקבוצת בני משה קרסו מוזגו לשתי חברות, שיונפקו בנפרד ב-2009

יורשי משה קרסו מחזיקים בזיכיון ליבוא של רכבי רנו וניסאן. החברה היא יבואנית הרכב השישית בגודלה בישראל עם יבוא של 8,918 מכוניות בשנה. נתח השוק שלה הוא 6.6%. הם גם מחזיקים בשורה ארוכה של נכסי נדל"ן: עשרות דונמים בירושלים, רחובות, חיפה, פתח תקוה ותל אביב. משרדי החברה בבניין הישן ברחוב ריב"ל, בלב אזור המוסכים ובתי המלאכה בתל אביב, יפונו בקרוב. במקומם יוקם מגדל משרדים בגובה של כ-35 קומות.



ההנפקה תחתום סופית מאבק ממושך שהתנהל בין ארבעת בתי האב שמרכיבים את המשפחה. כחלק מהתהליך הועבר הניהול למנכ"ל מקצועי, איציק וייץ, שניהל את עסקי הרכב של קרסו מ-2005. תחת ניצוחו של וייץ בוצע תהליך התייעלות ופיטורים, והוחל במהלך לשיפור השירות ללקוחות.



המכירות של קרסו קפצו השנה ב-40.7% לעומת 2007, בעוד השוק כולו עלה ב-20%. ביצועים טובים במיוחד נרשמו למותג ניסאן, שצמח השנה בכ-60%. רנו צמחה בכ-30%. את תהליך ההנפקה מלווה רו"ח יוסי שחק. לדבריו, "מיזוג שטראוס ועלית היה גדול יותר מבחינת נפח והיקף, אבל אני לא נתקלתי בקריירה במיזוג מורכב כל כך כמו שעשינו עם שמונה החברות של קרסו".



"ההנפקה אינה נובעת ממצוקת מזומנים", מבקש שחק להבהיר, "הסיבה היא הרצון שתהיה נזילות גם במניות ושיהיה נוח מבחינת מבנה האחזקות המשפחתי". לאחר ההנפקה יוכל כל אחד מבני המשפחה לממש את אחזקותיו בחברה ולקבל תמורתן עשרות מיליוני דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully