וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנכ"ל פוטר, הדובר הואשם: כל הפרשיות בקדנציה של יונה יהב כראש העירייה

ששון מנולה

8.8.2008 / 8:35

איך מתנהלת העירייה

יולי 2004 עוזר ראש העירייה עומר הנאדי התפטר מתפקידו לאחר שנחשף כי הגדיל את ביתו ללא היתר, ולא שילם על תוספת הבנייה ארנונה כנדרש.



יולי 2004 יהב ודובר העירייה צחי טרנו נחקרו ביחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד להקלות שקיבל כביכול איש העסקים ראובן גרוס בתמורה לתרומה שהעביר למסע הבחירות של יהב. ביולי 2008 הוגש נגד טרנו כתב אישום בגין זיוף, סיוע לרישום כוזב במסמכי תאגיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד וקבלת תרומה אסורה. התיק נגד יהב עדיין פתוח.



מאי 2005 מנכ"ל העירייה, אבי גולדנברג, נאלץ להתפטר לאחר שהתגלה ששיפץ את קורות חייו וצירף תעודת מוסמך מהטכניון אף שלא היה זכאי לה. באוקטובר 2007 הרשיע בית משפט השלום בחיפה את גולדנברג בהפרת אמונים ובשימוש במסמך מזויף, קנס אותו ב-50 אלף שקל וגזר עליו עשרה חודשי מאסר על תנאי.



מארס 2006 לאחר שהתיאטרון העירוני של חיפה צבר גירעון מצטבר של 17 מיליון שקל, הכריז בית המשפט המחוזי בעיר על הקפאת הליכים נגדו, ומינה את עו"ד עפר אטיאס לנאמן הציבורי שלו. לאחר שנה אישר בית המשפט הסכם נושים, ואטיאס סיים את תפקידו. חודשים ספורים לאחר מכן נפסקה כהונתו של המנכ"ל החדש, עודד פלדמן, לאור תלונות מצד הדירקטוריון על כך שיצר גירעון חדש.



ספטמבר 2006 יהב הוביל את מועצת העיר לקבלת החלטה לפטר את סגנו וליד חמיס מבל"ד, לאחר שחמיס דיבר בגנות פעילות צה"ל במלחמת לבנון השנייה. חמיס הגיש תביעת דיבה בגין דברים שאמר עליו יהב. ראש העיר התנצל על דבריו, אך לא על ההדחה, והתביעה בוטלה.



ינואר 2007 בית משפט השלום בחיפה הרשיע את סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך במועצת העיר, פרופ' עליזה שנהר, בפרסום לשון הרע נגד שלושה פעילים ממפלגת העבודה. שנהר עירערה, ובנובמבר באותה שנה בוטלה ההרשעה והומרה בעבודות שירות. בהליך גישור שהסתיים בינואר 2008 נקבע ששנהר תשלם פיצוי גבוה לפעילים ותפרסם מודעת התנצלות בשלושה עיתונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully