וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים: דו"חות הרבעון השני יצביעו על שחיקה ברווח המצרפי של החברות; לאומי: התנודתיות בשוק תימשך

נתן שבע

8.8.2008 / 9:05

הפועלים: יש להחזיק מרכיב מנייתי נמוך - עדיפות להשקעה במניות תקשורת ובמניות האנרגיה



בשבוע החולף מדד המעו"ף איבד כ-2% מערכו, כאשר במקביל נרשמת ירידה חדה במחזורי המחסר בבורסת תל אביב. ההנחה היא כי מגמת התכווצות המחזורים תימשך בחודש הקרוב, לאור העובדה כי חלק נכבד מהפעילים בשוק יוצאים לחופשת הקיץ.



"עד לא מכבר, הפגינה הכלכלה המקומית עוצמה ביחס לכלכלה האמריקנית והגלובלית, כשכל האינדיקטורים שפורסמו היו טובים בצורה משמעותית מאלה של כלכלות אחרות", כותב ירון פרידמן ממחלקת המחקר של בנק הפועלים. "לאחרונה חל מפנה, כשהנתונים המקומיים מאותתים על החלשות של המשק המקומי. המדד המשולב ירד ומכירות ברשתות השיווק קטנו. ביטוי חריף עוד יותר לשינוי נרשם בנתוני גביית המסים ביולי, אשר הציגו ירידה חדה של 6.2% לעומת יולי אשתקד.



התרבות האינדיקטורים השליליים, לצד אכזבה שצפויה מחלק מהדו"חות הכספיים לרבעון השני שיפורסמו במהלך החודש, עלולים להמשיך ולהעיב על שוק המניות המקומי גם בטווח הקרוב. מרבית הדו"חות שפורסמו עד כה היו חיוביים, אולם הצפי הוא כי רבים מהדו"חות שעוד יפורסמו יהיו טובים הרבה פחות. דו"חות הרבעון השני צפויים להצביע על שחיקה ברווח המצרפי של החברות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שהיה למעשה הרבעון האחרון לפני פרוץ משבר הסאבפריים".



פרידמן מצייין כי להתחזקות האחרונה של הדולר השפעה מהותית על חברות רבות שמוטות ליצוא, ומכאן שגם על המשק הישראלי כולו ברמה המקרו-כלכלית. "השילוב של היחלשות הנפט יחד עם התחזקות הדולר מטיב עם חברות רבות הרגישות לגורמים אלו, כגון אל על, בתי הזיקוק וחברות הפלסטיקה".



לסיכום אומר פרידמן כי "רמת הסיכון בשוק המניות המקומי עודנה גבוהה, ועלולה להקרין לשלילה על המדדים המובילים. כל זמן שלא תחול רגיעה במשק האמריקני, שתשנה את מגמת ההאטה הגלובלית שנרשמת בעולם בחודשים האחרונים, ישפיע הדבר על כלל השווקים הגלובליים, ובכלל זה גם על אחד העם. נוכח רמת הסיכון הגבוהה באפיק המנייתי, ההמלצה היא להמשיך ולהחזיק במרכיב מנייתי נמוך, תוך התמקדות במניות הערך הגדולות, שמפגינות יציבות ועוצמה לאורך זמן, ובעדיפות לענפים דפנסיוויים, כגון התקשורת, כדוגמת פרטנר וסלקום, והאנרגיה - כדוגמת פז.



בטווח הקצר צפוי המסחר בשוק המקומי להמשיך להתאפיין בתנודתיות רבה תוך קורלציה גבוהה עם השווקים הבינלאומיים, כותבים במחלקת המחקר של בנק לאומי. אלה יושפעו באופן משמעותי משינויים במחירי הסחורות. למשקיעים הסולידים או קצרי הטווח ממליצים גם הם להמשיך ולשמור על רמת אחזקה נמוכה יחסית במניות, תוך התמקדות בענפים דפנסייים, זאת בשל ההשפעה הצפויה להאטה העולמית ולסביבה האינפלציונית הגבוהה במשק על תוצאות החברות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully