וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאני מיי דיווחה על הפסדים של 2.3 מיליארד דולר ברבעון והמנייה צוללת ב-14% לפני הפתיחה

רויטרס

8.8.2008 / 15:58

מנכ"ל פאני מיי: "ביצועי האשראי המשיכו להדרדר, ולפי הניסיון שלנו ביולי, אנו מצפים להפסדים נוספים"



ענקית המשכנתאות פאני מיי דיווחה היום על הפסדים של 2.3 מיליארד דולר, או 2.54 דולר למניה, עקב העלייה המתמשכת בשמיטת המשכנתאות בארה"ב. החברה הודיעה כי תפחית את הדיבידנד ביותר מ-85%, ותנקוט צעדים נוספים לשיפור מצב ההון שלה.



בתגובה לפרסום הדו"ח, צוללת מניית החברה ב-14% במסחר שלפני הפתיחה. זאת לאחר שמתחילת השנה נפלה המנייה ביותר מ-70%. לפני שלושה שבועות הודיעה ממשלת ארה"ב כי תעניק סיוע לפאני מיי ולפרדי מאק, המתחרה הקטנה יותר שלה.



ברבעון המקביל בשנה שעברה רשמה החברה רווח של 1.95 מיליארד דולר, או 1.86 דולר למניה. לפי סקר אנליסטים שערכה סוכנות רויטרס הייתה צפויה החברה לרשום הפסדים של 97 סנט למניה. זהו הרבעון הרביעי שבו רושמת החברה הפסדים, עקב ההדרדרות הקשה של שוק הדיור בארה"ב. ברבעון הראשון של 2008 דיווחה החברה על הפסדים של 2.51 מיליארד דולר.



"חוסר היציבות והקשיים בשוקי ההון החמירו ביולי", הודיע מנכ"ל פאני מיי דניאל מאד בדיווח רשמי של החברה. "בנוסף, ביצועי האשראי המשיכו להדרדר, ולפי הניסיון שלנו ביולי, אנו מצפים להפסדים נוספים", אמר מאד. פאני מיי ופרדי מאק מחזיקות או ערבות למשכנתאות בגובה של יותר מ-5 טריליון דולר, כמעט מחצית מכלל המשכנתאות בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully