וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתאושש בעולם: קופץ ב-2% מול היורו - הזינוק החד ביותר זה 8 שנים - ל-1.5 יורו

נמרוד הלפרן

8.8.2008 / 19:13

נסחר מעל ל-110 ין לדולר - שיא של 7 חודשים מול המטבע היפאני



היורו רושם מול הדולר את הנפילה היומית החדה ביותר זה קרוב לשמונה שנים, ונסחר בשפל של חמישה חודשים וחצי מול המטבע האמריקאי, על רקע דעיכת ההערכות כי הבנק המרכזי של אירופה מתכוון להעלות את הריבית בגוש היורו. מחיר הנפט נופל לשפל של שלושה חודשים.



היורו נופל ב-1.9% מול הדולר לרמה של 1.5033 דולר ליורו. זאת לאחר שמוקדם יותר נפל ב-2.1% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז ספטמבר 2000 - לשער של 1.5005 דולר ליורו, רמתו הנמוכה ביותר מאז ה-27 בפברואר. מתחילת השבוע איבד היורו 3.1% מול הדולר, והוא נמצא בדרכו לירידה שבועית רביעית ברציפות - רצף הירידות השבועי הממושך ביותר מאז חודש מאי 2007.



המטבע האמריקאי מתחזק גם מול המטבעות המרכזיים האחרים בעולם. מול הפרנק השווייצי מזנק הדולר ב-1.7% לרמה של 1.0809 דולר לפרנק. הדולר מתחזק מול הליש"ט ב-1.3% לרמה של 1.918 דולר לליש"ט, לאחר שהבנק המרכזי של בריטניה הותיר אתמול את הריבית במדינה ללא שינוי ברמה של 5%. המטבע הבריטי נפל אתמול מתחת לרמה של 1.93 דולר לליש"ט, לראשונה מאז מארס 2007, ונמצא בדרכו לנפילה שבועית של 2.7% מול הדולר.



מול הין היפאני מוסיף הדולר 0.6% לרמה של 110.093 ין לדולר - רמתו הגבוהה ביותר מאז ינואר. בסיכום שבועי התחזק הדולר ב-2.1% מול הין - העלייה השבועית החדה ביותר זה כמעט חודשיים.



נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן-קלוד טרישה, העריך כי הצמיחה הכלכלית בגוש היורו צפויה להיות חלשה במיוחד ברבעון השלישי של השנה, בעת פרסום החלטת הריבית באירופה אתמול. עוד אמר כי התגברות האינפלציה ממשיכה להוות איום, אולם הוסיף כי החששות מפני האטה כלכלית מתממשים. הבנק המרכזי של אירופה הותיר אתמול את הריבית בגוש היורו ללא שינוי ברמה של 4.25%.



"זו תחילתו של פרק חדש עבור הדולר לאחר שטרישה ובנקים מרכזיים אחרים בעולם מקדישים תשומת לב רבה יותר לסכנה של האטה בצמיחה", אמר אסטרט המטבע הראשי של ABN אמרו, דאסטין ריד, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "ירידת מחיר הנפט מהווה גורם משמעותי להתחזקות הדולר משום שהיא מאפשרות לבנקים מרכזיים אחרים להתמקד בעיקר בעידוד הצמיחה ולא בהתגברות האינפלציה", הוסיף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully