וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: חיים סבן שוקל להעתיק תמיכתו למועמד הרפובליקאי לנשיאות מקיין

מלי סנדלר-בקר

8.8.2008 / 19:29

סבן, מהתורמים הגדולים של הדמוקרטים ותומך נלהב של קלינטון, התאכזב מזכיית אובמה



איש העסקים הישראלי לשעבר, חיים סבן - מהתורמים הגדולים ביותר של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב ואחד התומכים הנלהבים ביותר במועמדות הילרי קלינטון לנשיאות ארה"ב - עשוי לשקול להודיע על העתקת תמיכתו למועמד המפלגה הרפובליקאית לנשיאות, ג'ון מקיין. כך לדברי פעילים בקמפיין של מקיין, דיווח היום העיתון "לוס אנג'לס טיימס".



סבן, הנמצא כעת בחופשה מחוץ לארה"ב, לא הגיב לדיווח, אולם מקורביו העריכו כי ספק רב אם איל המדיה יזנח את המפלגה הדמוקרטית - שבין תרומותיו לה, גם תרומה בסך 7 מיליון דולר שנתן להקמת מטה חדש למפלגה בוושינגטון.



בחודש יוני, לאחר ההפסד של קלינטון לברק אובמה בהתמודדות על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, דיווח ה"טיימס" כי סבן החליט שלא להשתתף בכנס בו נפגשו התורמים הגדולים של קלינטון עם אובמה, אשר נועד לסייע לאובמה לממן את מסע הבחירות שלו לנשיאות מול מקיין.



סבן, איל מדיה שהונו מוערך ביותר מ-3 מיליארד דולר, פעל שנה החולפת בנחישות לקידום קלינטון כמועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. במסגרת ניסיונותיו אף הציע סבן מיליון דולר לארגון YDA המקורב למפלגה הדמוקרטית, בתמורה להצבעתם של שני צירי-על עבור קלינטון, דיווח הבלוג הפוליטי "האפינגטון פוסט" בחודש מאי. הארגון דחה את הצעתו של סבן.



סבן, אשר הביא לעולם המערבי את ה"פאואר ריינג'רס", ועשה הון מפיתוח ומכירת ערוץ "פוקס פמילי" ביחד עם ניוז קורפ, ידוע בתרומותיו הגדולות לבכירים בפוליטיקה האמריקאית. לפי רשימה שפירסם בחודש מאי העיתון "לוס אנג'לס טיימס" על היקף תרומתם של היזמים העשירים בלוס אנג'לס למועמדים לנשיאות, סבן הוא התורם הגדול ביותר בהוליווד. ב-20 השנים האחרונות תרם סבן יותר מ-14 מיליון דולר למועמדים שונים לנשיאות.



בראיון לערוץ חדשות הפיננסים CNBC בחודש אפריל, אשר היה הראיון הראשון מעולם של סבן לתחנת טלוויזיה בארה"ב, התייחס סבן לתמיכתו במפלגה הדמוקרטית ובמועמדות הילרי קלינטון לנשיאות. "החיים טובים, וברגע שהילארי תהפוך לנשיאה, הם יהיו עוד יותר טובים", אמר סבן.

"איך זה שאתה תומך במפלגה הדמוקרטית, הרי העשיר הממוצע תומך ברפובליקאים", נשאל סבן בראיון, וענה בפשטות: "אז הם טועים, ואני צודק".



קבוצת משקיעים בראשות סבן רכשה בשנת 2006 את יוניוויז'ן - רשת הטלוויזיה הגדולה ביותר בארה"ב בשפה הספרדית - תמורת 12.3 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully