וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לחקלאים: מנכ"ל משרד רה"מ ייבחן ביטול קיצוץ המים לחקלאות והמרתו בצעדי חיסכון במגזר הביתי

עמירם כהן

9.8.2008 / 13:48

רשות המים הודיעה בחודש שעבר כי בכוונתה לקצץ ב-2009 שליש מהקצאת המים השפירים לחקלאות



ראש הממשלה אהוד אולמרט, הורה למנכ"ל משרדו, רענן דינור, לבחון עם רשות המים ומשרד החקלאות את המרת הקיצוץ במים לחקלאות ביישום צעדי ייעול וחסכון חריפים בשימושי המים במגזר הביתי-עירוני. תוכנית החירום להצלת משק המים, שפירסמה רשות המים בחודש יולי, קובעת קיצוץ חד של 150 מיליון מ"ק מים השפירים לחקלאות, כשליש מההקצאה לחקלאות ב-2008 - כ-50% מהקצאת המינימום לחקלאות (530 מיליון מ"ק - "מנת ברזל"). אולמרט החליט לבחון את סוגיית הקיצוץ במים לחקלאות במהלך פגישה שקיים בשבוע שעבר עם נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי.



בפגישה - בה השתתפו גם שר החקלאות שלום שמחון, מנכ"ל משרד ראש הממשלה רענן דינור ועוזר ראש הממשלה להתיישבות עוזי קרן - הוצגו נתונים לפיהם הקיצוץ הנוסף יגרום לייבוש החקלאות בגליל, רמת הגולן ועמק החולה, חקלאות הנשענת רובה ככולה על מים שפירים, וזאת בשל העדר אלטרנטיבה של מי קולחין באזורים אלה.



השר שמחון הזהיר כי הקיצוץ יחייב עקירת עשרות אלפי דונם מטעים ופרדסים, מקור הפרנסה העיקרי של חלק גדול מישובי הגולן והגליל, וכי העקירה הזאת כבר החלה. נשיא התאחדות האיכרים הבהיר כי מטרת הבחינה היא להחזיר לחקלאות את המים שקוצצו ממנת הברזל, ולחזור להקצאה של 530 מיליון מ"ק לשנה.



מחקר בנושא המים שפורסם לאחרונה על ידי מרכז המחקר של הכנסת מצא, שבעוד שהחקלאות התייעלה בעשור האחרון בניצול המים ב-62% - תוך כדי קיצוץ של 38% במים שפירים ו-10.2% בכמות הכוללות - לא נעשה דבר לחסכון והתייעלות במים במגזר הביתי-עירוני, וזו הסיבה העיקרית, ביחד עם הפיגור בהתפלה, למשבר המים הנוכחי.



לא ניתן היה לקבל את תגובת משרד ראש הממשלה. מרשות המים נמסר כי עדיין לא התקבלה פנייה ממשרד ראש הממשלה לבחון את נושא קיצוץ המים לחקלאות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully