וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר במדור היזמים של TheMarker: המפרק - היזם עודד כהן מפרק ומרוויח

טלי חרותי-סובר

9.8.2008 / 15:54

יש אנשים שנוסעים להודו כדי לחזות בטאג' מהאל, עודד כהן נוסע לשם כדי לפרק משהו



יש אנשים שנוסעים להודו כדי לחזות בטאג' מהאל, עודד כהן נוסע לשם כדי לפרק משהו. "נסענו בכפר קטן והגענו לבית מט לנפול עם דלת עץ מגולפת ומדהימה", הוא מספר, "נכנסתי ושאלתי אם הם ימכרו לנו אותה. בעל הבית הסכים רק אחרי שהצעתי להוסיף לסכום הנאה גם דלת ברזל חדשה. מבחינתנו מדובר בפריט אקזוטי ומעניין, עבורם זה עניין של מה בכך".



בשנים האחרונות עסוק כהן (35), מראשוני יבואני הרהיטים מן המזרח הרחוק לישראל, ב"פירוקים".
"הרבה בתים חדשים נבנים בארץ, חלק מן האנשים רוצים שהבית יראה כמו זה של השכן, חלקם מחפשים את הייחודי והשונה" אומר כהן. "עבורם אנחנו מביאים את הפריטים הייחודיים". בגלריית "דרך המשי" ברישפון ניתן למצוא היום דלתות עץ עתיקות מהודו, אבני חיפוי, עמודים, מרצפות, ספסלי כנסייה ועוד. שני פסלי בודהה בני 350 שנה שייכים לבעל המקום, ולא יימכרו "בכל מחיר".



כהן מייבא את חלקי הבתים המפורקים מהודו, ומשמש בורג קטן בתעשייה גדולה. "יש שם המון מבנים ישנים, לעיתים מסוכנים, שאין ברירה אלא לפרק" הוא מספר. "לעיתים עשיר הודי קונה שטח ענק ולא רוצה את הבית העתיק שעל שטחו. הוא רוצה בית חדש ומודרני, דלתות העץ, אבני החיפוי המגולפות או הרצפות המצוירות - מבחינתו זה פאסה. הוא קורא לקבלן שמפרק את הבית, ומעביר את החלקים השונים למחסני ענק, שם מוכרים אותם בסיטונות לדילרים שמגיעים ממכל העולם".



כהן, שנוסע מספר פעמים בשנה להודו, מסתובב בין ההאנגרים הגדולים ("חם, מאובק, לא תענוג גדול"), מצלם פריטים ייחודיים שמוצאים חן בעיניו, מעמיס על מכולה ושולח לישראל. הדלתות ההודיות שמחירן נע בין 6-60 אלף שקל הן, לדבריו, הלהיט.



הכתבה המלאה מחר במדור היזמים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully