וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחכים לאוניברסיטאות: רשות ניירות ערך תחלק מענקי מחקר בסך מאות אלפי שקלים

עידו באום

10.8.2008 / 8:34

המענקים, בסך 5,000 עד 40 אלף שקל, יינתנו בעיקר לדוקטורנטים

מבירור שערכה הרשות עלה כי המימון שמעמידות האוניברסיטאות בישראל למחקר מסוג זה הוא אפסי. הרשות מתכוונת להעניק תקציבי מחקר של 5,000 עד 40 אלף שקל, לפי היקף המחקר. החוקרים מוזמנים להגיש את הצעות המחקר עד סוף אוקטובר 2008.



המחלקה מתכוונת לייעד את עיקר התקציב לדוקטורנטים ותלמידי תואר שני, זאת משום שהאוניברסיטאות גובות תקורה של יותר מ-20% מכל מענק מחקר שניתן למרצים בכירים יותר.







ברשות ישקלו כל רעיון מחקר שיוצע. עם זאת, גורם ברשות ציין כי כמה נושאים מעניינים את רשות ניירות ערך באופן מיוחד, בהם הקשר בין מבנה תגמול מנהלים לביצועי החברות ולנטילת סיכונים על ידי המנהלים; השפעת חובת גילוי השכר של בכירים בחברות ציבוריות על רמת השכר בשוק; והשפעת קשיים פיננסיים של חברות על אמון השוק בהן.



בימים אלה כבר מלווה מחלקת המחקר של הרשות כמה מחקרים. בין היתר נחקרת השפעת עושי השוק על מניות ואג"ח וסיכונים תפעוליים בתחום טכנולוגיות המידע.



כמו כן מתעניינת ני"ע בהשפעת מבני השליטה בחברות ציבוריות על הממשל התאגידי בהן; השפעתן של התבטאויות בעלי שליטה על שערי המניות בטווח הקצר והארוך; והשפעת ההשתייכות לקבוצות שליטה על גיוס הון בהנפקה ראשונה לציבור.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully