וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזרוע הקנדית של כצמן ממתיקה את הגלולה המרה של ארה"ב: הרווח התפעולי של FCR עלה ב-6%

מיכאל רוכוורגר

10.8.2008 / 9:44

ברבעון השני השקיעה החברה 71 מיליון דולר קנדי ברכישת נכסים חדשים ובפיתוח והשבחה של הנכסים הקיימים

תוצאות אלה משתקפות היטב בהתרחשויות בענף הנדל"ן המניב בקנדה, ששווי הנכסים בו עדיין לא ירד באורח מהותי. זאת, בעיקר כתוצאה מכלכלה חזקה ויציבה, שנהנית מעתודות נפט גבוהות וביקושים גבוהים למתכות וכימיקלים, וכן לנוכח העובדה כי הלוואות הסאבפריים ניתנו בקנדה בהיקף זניח. כך שהמשבר האשראי הגלובלי עדיין לא מורגש משמעותית במדינה. הכנסות החברה מהשכרת נכסים צמחו ב-9% ברבעון השני של 2008 לעומת הרבעון ל-101.9 מיליון דולר קנדי.



הרווח התפעולי בניכוי הוצאות הפחת והוצאות הריבית (NOI) גדל ב-6.3% ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל ל-64 מיליון דולר קנדי. ה-NOI של החברה מנכסים זהים גדל בשיעור של.2.8% ברבעון השני. שיעור התפוסה בנכסי החברה הסתכם ב-95.5% ברבעון השני לעומת שיעור של 95.3% בסוף 2007. שכר הדירה החודשי הממוצע בנכסי FCR גדל ב-4.2% ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל ל-14.8 דולר למ"ר.



החברה רשמה גידול של 15.9% בדמי שכירות חדשים ברבעון השני בשטח של 26 אלף מ"ר. ה-FFO של החברה (מדד מקובל בענף הנדל"ן, שמייצג את הרווח הנקי בתוספת דיווידנדים מהשקעות בני"ע, בתוספת פחת והפחתות, ובניכוי הוצאות והכנסות חד פעמיות) עלה ברבעון ב-15% לעומת הרבעון המקביל ל-34.5 מיליון דולר.



ברבעון השני השקיעה החברה 71 מיליון דולר קנדי ברכישת נכסים חדשים ובפיתוח והשבחה של הנכסים הקיימים. השטח הכולל להשכרה של החברה גדל ב-4,552 אלף מ"ר ברבעון השני.







החברה רשמה ברבעון הראשון רווח נקי של 10.2 מיליון דולר קנדי, 12 סנט קנדי למניה - גידול של 62% לעומת הרבעון המקביל. את המחצית הראשונה של 2008 סיימה FCR עם צמיחה של 31% ברווח הנקי לעומת התקופה המקבילה ל-18.5 מיליון דולר קנדי. החברה צופה כי תסיים את 2008 עם רווח נקי בטווח של 0.41-0.43 דולר למניה.



"FCR ממשיכה להגדיל את הפעילות הן באמצעות צמיחה אורגנית, הן באמצעות ביצוע רכישת פורטפוליו נכסים נוספים, בצד העלאת דמי השכירות. כל זאת למרות הסביבה הכלכלית המאתגרת", ציין דורי סגל, מנכ"ל ונשיא החברה, בתגובה לפרסום התוצאות. סגל הוסיף וציין כי ב-6-12 החודשים הקרובים תשלים FCR את הקמתם ופיתוחם של שטחים בהיקף של 121 אלף מ"ר, המיועדים להשכרה, וששוויים בספרים יוערך ב-350 מיליון דולר.



מניית FCR שמרה על יציבות מתחילת השנה, והחברה נסחרת בבורסת טורונטו לפי שווי שוק של 2.1 מיליארד דולר קנדי. זאת, בניגוד לצניחה במרבית מניות חברות הנדל"ן המניב הפועלות בצפון אמריקה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully