וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דולר יורו: היחלשות של היורו צפויה להמשיך את המגמה של השבועות האחרונים

TheMarker

10.8.2008 / 9:35

כלכלני בנק אגוד ממליצים על טווח מסחר של 1.53 ל-1.57 דולר ליורו

הדולר התחזק גם מול היורו בשבוע שעבר, אך בצורה מתונה יותר מזו שמול השקל. בסך הכול הוסיף הדולר כ-0.9% לערכו מאז יום חמישי שעבר והיום נסחר יחסית ביציבות. גם פה, מעבר לתנועת מחירי הנפט השבועית כלפי מטה, את מוקד תשומת הלב משכה החלטת הריבית של הפד ביום שלישי ולקראת החלטת הריבית של טרישה באירופה.




טרישה שייך לזרם ששם בראש מעייניו כמעט אך ורק את נושא השליטה באינפלציה וזו אכן גבוהה בגוש: ההערכות האחרונות שפורסמו מדברות על 4.1% לשנה האחרונה. אבל גם הצמיחה של הגוש נמצאת במצב עדין והפעילים מצפים לשמוע בהודעה הנלווית התייחסות של הנגיד למצב הכלכלה האירופאית. עדות למצב הכלכלה האירופאית ניתן היה ללמוד מנתוני האבטלה של שבוע שעבר שעלו ל- 7.3% למרות הציפיות כי תישאר על 7.2%, וממדדי מנהלי הרכש שאמנם תאמו לצפיות אך גם במגזר השירותים וגם ביצור נמוכים מ-50 נקודות ומעידים על התכווצות המשק.



גם המכירות הקמעוניות שפורסמו השבוע עבור חודש יולי העידו על התכווצות: 0.6% בחודש עצמו וירידה של 3.1% בשנה האחרונה. הצפי החודשי תאם לנתון שבפועל, אך הצפי השנתי היה נמוך מהותית והסיבה לסטייה טמונה בין היתר לעדכון הנתונים לחודשים הקודמים. כך למשל המכירות לחודש מאי תוקנו לעליה של 0.5% לעומת 1.2% שפורסם תחילה.



הנגיד האירופאי בסופו של דבר אכן הותיר את הריבית בהתאם לציפיות המוקדמות. שערי החליפין נכון לכתיבת שורות אלה לא מגיבים להחלטה.



טווח המסחר בשבוע הקרוב צפוי לנוע בין 1.53 ל-1.57 דולר ליורו.



נקודת התנגדות קרובה מצויה ברמה של 1.574 דולר ליורו.
תמיכה קרובה שוכנת ברמה של 1.539 דולר ליורו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully