וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון חברות כוח אדם לאולמרט: כנס פגישת חירום למציאת פיתרון לאלפי העובדים המפוטרים

עידו סולומון

10.8.2008 / 10:51

הקריאה - בעקבות כניסתו לתוקף של החוק הקובע כי עובד לא יועסק דרך חברת כוח אדם למעלה מ-9 חודשים



ארגון החברות לאספקת שירותי משאבי אנוש בישראל ממשיך במתקפה התקשורתית נגד כניסתו לתוקף של חוק חברות כח האדם בספטמבר. הארגון מפרסם היום מכתב ששלח לראש הממשלה, אהוד אולמרט, ביום חמישי שעבר. במכתבן, קוראות החברות בארגון - מנפאואר, תיגבור, אורטל, דנאל ו-ORS - לראש הממשלה, לתאם עימן פגישת חירום על מנת למצוא פתרון לעובדים.



בשבוע שעבר הודיע הארגון כי ישלח בימים הקרובים מכתבי הודעה מוקדמת לעובדים המועסקים באמצעות חברות כוח אדם, לפיהם לאור כניסתו לתוקף של סעיף 12 א' לחוק חברות כוח אדם, הקובע כי עובד לא יועסק דרך חברת כוח אדם למעלה מתשעה חודשים, תופסק עבודתם של אלפי העובדים החל ב-1 באוקטובר 2008.



לדברי הארגון, בעקבות כניסת סעיף החוק לתוקף, קיימת אי בהירות מוחלטת ביחס לעתידם של עשרות אלפי עובדי כוח אדם.



במכתבם לאולמרט ציינו החברות כי מכתבי ההודעה המוקדמת מעוררים דאגה בקרב העובדים, אולם חברות כוח האדם, כמעסיקיהם החוקיים, נאלצות בלית ברירה לנקוט בצעד זה על פי דין כלפי העובדים אשר לא קיימת אפשרות לקלוט אותם אצל המעסיק בפועל.



"אנו רואים במקבלי ההחלטות השונים כנושאים באחריות אישית לפיטוריהם של אלפי העובדים, ערב תקופת החגים", נכתב. "זאת, משום שמקבלי ההחלטות, דחו עד כה כל הצעה שלנו להידברות ולדיון באשר למצב הקיים ולפתרונות האפשריים, ולכל הפחות להארכה מיידית של שישה חודשים נוספים על-מנת ראשית לכל למנוע מצב בו כניסת החוק לתוקף, על השלכותיה, מתרחשת דווקא בתקופת החגים כאמור ובנסיבות בהן לא בוצעה היערכות ליישום סעיף החוק וכן להעניק שהות מספקת למציאת פתרון ראוי לסוגיה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully