וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניחה של 50% במכירות הנדל"ן המסחרי בעולם

רויטרס

10.8.2008 / 11:53

פעילות המכירות ירדה באופן קיצוני במדינות מפותחות ומערביות רבות, בעוד שבמדינות מתפתחות כמו ברזיל, רוסיה, הודו וסין נרשמה עלייה

מכירות הנדל"ן המסחרי ברחבי העולם צנחו ב-49% והסתכמו ב-306 מיליארד דולר במהלך המחצית הראשונה של 2008 לעומת התקופה המקבילה ב-2007. זאת, לאחר שהמכירות במדינות המפותחות ספגו מכה קשה בעקבות משבר האשראי וההאטה הכלכלית.

חברת המחקר ריל קפיטל אנליטיקס דיווחה בדו"ח שפירסמה כי הצניחה החדה בהזרמת ההון לנדל"ן המסחרי הפכה לניכרת לעין במחצית הראשונה של 2008. זאת, לאחר שטוקיו תפסה את מקומן של לונדון וניו יורק כשוק הנדל"ן המסחרי הפעיל ביותר מבחינת מכירות, ולאחר שהמשקיעים החלו להעדיף את השווקים האסיאתיים.

פעילות מכירות הנדל"ן המסחרי ירדה באופן קיצוני במדינות מפותחות ומערביות רבות, בעוד שבמדינות כמו ברזיל, רוסיה, הודו וסין, ומדינות רבות נוספות בשווקים המתפתחים, נרשמה עלייה.

השווקים המתפתחים היוו 25% מכלל מכירות הנדל"ן המסחרי במחצית הראשונה של 2008 - זוהי עלייה של 10% לעומת התקופה המקבילה ב-2007, לפי הדו"ח העוקב אחר עסקות נדל"ן השוות לפחות 10 מיליון דולר.

אתרי פיתוח היו התחום היחיד בנדל"ן בו נרשמה עלייה במכירות - עלייה של 11% במכירות, בהובלת עסקה בשווי 2.3 מיליארד דולר לרכישת פרוייקט המגורים העתידי צ'לסי ברקס בלונדון.

"עם זאת, לאור עיכוב אתרי פיתוח חדשים באירופה והגבלות רגולטוריות חדשות בסין, גם תחום זה עלול לחוות את אותן הירידות כמו תחומי הנדל"ן האחרים", לפי הדו"ח של ריל קפיטל אנליטיקס.

מכירות המשרדים ברחבי העולם ירדו ב-60% במחצית הראשונה של 2008 לעומת המחצית המקבילה ב-2007. מכירות המלונות ירדו ב-68%. מכירות הקניונים ירדו ב-54% במחצית הראשונה. מכירות הנדל"ן התעשייתי - המורכב ממחסנים ואתרי הפצה - ירדו ב-38%. מכירות מגדלי דירות ירדו ב-34%.

מבין 84 המדינות אשר אחריהן עקב הדוח, 35 דיווחו על עלייה במכירות הנדל"ן במחצית הראשונה. כל המדינות שדיווחו על עלייה למעט 5 נחשבות שווקים מתפתחים.

מכירות הנדל"ן המסחרי בהודו הוכפלו במחצית הראשונה לעומת התקופה המקבילה ב-2007. המכירות בברזיל עלו ב-40%. המכירות ברוסיה עלו ב-19% ואילו צ'ילה רשמה עלייה של 7%.

מבין המדינות המפותחות - בארה"ב נרשמה צניחה של 63% במכירות הנדל"ן המסחרי. המכירות בבריטניה נפלו ב-57% והמכירות בגרמניה צנחו ב-65%.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully