וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן וקטור הופכת לבעלת עניין באלדין

ניר צליק

10.8.2008 / 11:27

רכשה מיולי מניות של חברת תוכנות האבטחה ב-12 מיליון ד' ומחזיקה ב-9.14% ממנה. בשנה האחרונה איבדה אלדין כ-51% מערכה

קרן וקטור קנתה כ-1.3 מיליון מניות של אלדין (6.0% , 10.25), יצרנית תוכנות האבטחה, ב-12 מיליון דולר מה-18 ביולי, ומחזיקה כעת ב-9.14% מהחברה. את המניות קנתה קרן ההשקעות בשוק הפתוח. כך, לפי דיווח שמסרה החברה לרשות ניירות ערך האמריקאית.

על פי הדיווח, נפגשו נציגים מטעם הקרן עם הנהלת החברה ב-1 באוגוסט במטרה לבדוק האם החברה מוכנה למכור את עסקי ניהול הזכויות הדיגיטליות, אך אלדין סירבה למכור אותם. עוד נכתב כי בקרן שוקלים האם לעודד את החברה למיזוג אפשרי, מכירת נכסים או מימון מחדש בידי הקרן או אחת משותפיה. בנוסף, הקרן עשויה לרצות למנות נציגים מטעמה לדירקטוריון החברה.

קרן וקטור היא קרן אמריקאית שמשקיעה בחברות טכנולוגיה פרטיות שנמצאות בבעלות המייסדים ובחברות ציבוריות. הקרן עוסקת בהשקעה בחברות שלדעתה נסחרות במחיר שוק נמוך מהשווי האמיתי שלהן וכן בהפיכת חברות ציבוריות לפרטיות. הקרן ממוקמת בסאן פרנסיסקו ומנהלת מעל ל-2 מיליארד דולר.

אלדין, העוסקת בתוכנות אבטחה וניהול זכויות דיגיטליות, איבדה בשנה האחרונה 51% מערכה ובסגירת המסחר בוול סטריט ביום שישי מחיר המניה עמד על 10.25 דולר למניה, המשקפים לחברה שווי של כ-142 מיליון דולר.

בעלי המניות הגדולים בחברה הם ג'וניפר, המחזיקה ב-15.4% מהחברה, ינקי מרגלית, מנכ"ל ומייסד החברה, שמחזיק ב-12.9% מאלדין וגלאון, המחזיקה בכ-12% מהחברה. בין בעלי המניות הבולטים הנוספים ניתן למנות את פידליטי, מנינג אנד נאפייר, בלקרוק, דיקר ניהול ודן מרגלית, אחיו של ינקי מרגלית.

לפני כשלושה שבועות, ובהמשך לאזהרת רווח שהנפיקה אלדין בתחילת יולי, פירסמה אלדין את דו"חותיה הרבעוניים. בדו"חות רשמה החברה הכנסות של 26.4 מיליון דולר ברבעון השני של 2008. למרות הגידול של כ-4% בהכנסות מול הרבעון המקביל, הרווח הנקי הצטמק לכדי 100 אלף דולר, לעומת רווח של 3.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.

נכון לסוף יוני החזיקה החברה במזומן ושווי מזומן בהיקף של 94.5 מיליון דולר, אולם, שבועיים לאחר פרסום הדו"חות הרבעוניים הודיעה אלדין על רכישת מוצר הסייפוורד בתמורה ל-65 מיליון דולר, עסקה שתדלדל את קופת המזומנים של החברה לפחות מ-30 מיליון דולר.

עם זאת, העסקה צפויה לסייע לשורה התחתונה של החברה, מאחר וב-2007 הניבו מכירות המוצר הכנסות של 32 מיליון דולר. הסייפוורד הוא מוצר המאפשר לבצע אימות דו שלבי במטרה להגן על מאגרי מידע ואפליקציות.

  • עוד באותו נושא:
  • אלדין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully