וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאוצ'ר של המדינה עונה לכם

אלון גל והמומחים של משפחה חורגת ענו לשאלות של גולשי וואלה! בנושאי כספים, צרכנות וניהול התקציב המשפחתי

לקחת מזומנים או למשוך מחו"ל?

אלון שלום רב.
אנחנו מתכוננים לנסוע לארצות הברית בעוד כחודשיים. שאלתי היא האם כדאי לנו לרכוש מט"ח כבר עכשיו, ולהיסחב עם מזומנים, או להפקיד מט"ח בחשבון העו"ש ולמשוך מחו"ל?
תודה,
אילנה.


היי אילנה.
גם ללא הפקדה של מט"ח בחשבון את יכולה למשוך דולרים בעת שהייה בחו"ל (אם יש בחשבון יתרת משיכה, כמובן). עקרונית, לא מדובר בסכומים ששינוי השער אמור לחולל בהם הבדל. עם זאת, חשוב להצטייד בסכום ראשוני של מט"ח, מטעמי נוחות.
תיהנו,
אלון.

למכור דירה בשביל לפתוח עסק?

שלום אלון.
בעלי רוצה למכור את דירתנו על מנת לפתוח עסק. נותר לנו סכום של 200 אלף שקל בחוב המשכנתא ויש לנו חובות נוספים בסך כולל של 120 אלף שקל. העסק שבעלי רוצה לפתוח הוא חנות לכלי בית. בשנה האחרונה בעלי עבד בחנות מסוג זה ורכש ניסיון. האם לדעתך זוהי מחשבה נבונה? אני נורא מתלבטת מכיוון שמדובר בסיכון רציני.
תודה,
רחל.


היי רחל.
מן הסתם, חסרים המון נתונים על מנת שאוכל לתת תשובה מדויקת יותר.
כמה יישאר לכם לאחר חיסול החובות עבור העסק? האם זה מספיק? ועדיין, עסק עצמאי הוא הימור כלכלי. יש להביא בחשבון חודשים רבים של ביסוס ללא שכר ריאלי, גם כאשר העסק מצליח, מה שלא תמיד קורה...

התכנון שלכם נשמע בעייתי, מכיוון שהוא מסכן גם מקור פרנסה וגם מגורים. האם בעלך מיצה את כל אפשרויות הפיתוח וההלוואות שמציעות קרנות ייעודיות שעובדות עם מט"י (המרכז לטיפוח יזמות)? אני מציע לכם לבדוק לפני ביצוע מהלך שכזה.
בהצלחה,
אלון.

לעזוב או לא לעזוב את העסק המשפחתי?

שלום אלון.
אני עובד עם משפחה בעסק שפתחנו ביחד (קיימת מחויבות שלי לעסק). העסק לא עובד כמו שאני רוצה או חושב שהוא צריך לעבוד. אני שוקל ברצינות לעזוב את העסק, אבל יודע שעזיבתי עלולה לגרום לו להיסגר ולא רוצה את האחריות הזאת על כתפיי. כיצד עליי לפעול לדעתך?
תודה,
שי.


היי שי.
על-פי עדותך, גם כיום מנוהל העסק רע. מה תגיד על האחריות שלך אם העסק ייסגר דווקא בגלל שלא היית נאמן לעצמך? אני מציע שתשתף המשפחה בחוויה שלך ותהיה ישר: הסבר להם שבמצב ההתנהלות הנוכחי, ומתוך האכפתיות והאחריות שלך – ככה אתה לא ממשיך. לחילופין, ברר עם עצמך מראש ושתף אותם באיזה תנאי תשמח להמשיך בעסק המשפחתי.
בהצלחה,
אלון.

רוצים גם?

פנו למייל המצורף וקבלו טיפול צמוד מאלון גל ומהצוות.
horeget1@walla.com

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully