וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הקיפאון הארוך זה 30 שנה בהנפקות הון סיכון: מניית רקספייס נפלה ב-20% ביום הראשון בוול סטריט

סוכנויות הידיעות

10.8.2008 / 12:42

הרבעון השני היה הרבעון הראשון מעולם בו לא בוצע אף IPO של חברות במימון הון סיכון בארה"ב



שוק ההנפקות הראשונות לציבור (IPO) של חברות בארה"ב שהשקיעו בהן קרנות הון סיכון, אשר לא ידע ולו הנפקה אחת זה כמעט חמישה חודשים - בצורת ההנפקות הארוכה מעולם - ממשיך לדשדש.



מניית חברת שירותי אירוח האתרים רקספייס (סימול RAX) נפלה ב-20% ביום שישי - יום המסחר הראשון שלה בוול סטריט - לאחר שתמחור ההנפקה היה קרוב לקצה התחתון של טווח היעד. החברה גייסה ביום חמישי בלילה 187.5 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור במסגרתה מכרה 15 מיליון מניות במחיר של 12.5 דולר למניה - קרוב לקצה התחתון של טווח היעד של מחיר של 16-12 דולר למניה.



מאז הקמתה בשנת 2000, גייסה רקספייס מימון מקרנות ההון סיכון סקויה קפיטל ונורווסט ונצ'ר פרטנרס. החברה רווחית זה חמש שנים, ובאותה תקופה צמחו הכנסותיה השנתיות בשיעור שנתי של 59%, לפי מסמכים שהגישה לרשות ני"ע בארה"ב.



הנפקת רקספייס היתה ה-IPO הראשון של חברה במימון קרנות הון סיכון מאז הנפקת חברת קרדיונט (סימול BEAT) בחודש מארס במסגרתה גייסה האחרונה 61 מיליון דולר. מחיר ההנפקה קוצץ זמן קצר לפני ההנפקה, אולם מאז נסקה המניה ביותר מ-75%.



במהלך הרבעון השני של השנה לא בוצעה ולו הנפקה ראשונה אחת של חברות במימון הון סיכון - זו הפעם הראשונה מזה 30 שנה שלא בוצעה אף הנפקה של חברות הון סיכון במהלך רבעון שלם, לפי נתוני חברת IPO בוטיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully