וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת באג: סקאל ואלקטרה מנסות לחבל במימוש המכרז לחנויות מוצרי אלקטרוניקה בדיוטי פרי בנתב"ג

עדי דברת

10.8.2008 / 13:16

באג הגיבה היום לעתירה לצו ביניים שהגישה נגדה אלקטרה מוצרי צריכה בבית המשפט לפני כשבועיים



רשת באג הגישה היום לבית המשפט תגובה לעתירה לצו ביניים שהגישה נגדה אלקטרה מוצרי צריכה לפני פחות משבועיים, בבקשה לבטל את המכרז לחנויות למוצרי אלקטרוניקה, מחשבים ומוצרי צילום בדיוטי פרי שבנתב"ג - בו זכתה באג.



בתגובה, טוענת באג כי העתירה של אלקטרה הינה שילוב פסול בין שני גורמים - חברת סקאל, המפעילה הנוכחית של החנות בנתב"ג שבכלל היה אסור עליה להשתתף במכרז בו זכתה רשת באג - ואלקטרה מוצרי צריכה, שכלל לא השתתפה במכרז. לטענת באג, השתיים "עושות יד אחת בעתירה זו, על מנת לפגוע בזוכה במכרז ולחבל בביצועו של ההסכם שנחתם בעקבות המכרז - הכל כדי לקדם את האינטרסים שלהם".



עוד נטען על ידי באג, כי בדיעבד הסתבר לה שהסיבה שאלקטרה לא ניגשה למכרז היתה סיכום בינה לבין סקאל ומגישים פוטנציאלים נוספים, כי לא יגישו הצעות למכרז, בכדי להכשילו. זאת, במטרה שסקאל תוכל להמשיך לנהל את החנות בתקופת החגים - ורשות שדות התעופה תצא במכרז עם תנאים טובים יותר.



עוד נטען כי "מר סולי סקאל מנכ"ל סקאל, אף ניסה, ללא הצלחה, לשכנע גם את מנהל באג עודד מודן, להצטרף להסכם הפסול האמור" - בפגישה שנערכה בין השניים. כך, נטען כי סקאל אמר למודן כי הגיע להסכם עם מציעות פוטנציאליות - בהן אלקטרה - כי לא יגישו הצעות במכרז, ואף הציג בפני מודן במחשבו נוסח של ההסכם שערך עם אלקטרה ועם גורמים נוספים.



שיתוף הפעולה בין סקאל לבין הגורמים האחרים, לדברי רשת באג, מנוגד לדין ומהווה הפרה חמורה ופלילית של החוק. לגבי טענת אלקטרה בעתירתה, כי רשות שדות התעופה אישרה לבאג להגדיל את שטח החנות ולשנות את המבנה לאחר זכייתה, טענה אלקטרה כי מסמכי המכרז קבעו במפורש כי לרש"ת הסמכות להקצות לזוכה במכרז שטחים נוספים בכל עת.



כפי שפורסם ב-TheMarker, רש"ת הוציאה באפריל מכרז חדש עקב הפסקת ההתקשרות עם סקאל, אשר תסגור את חנותה שבנתב"ג ב-31 באוגוסט - כתוצאה מחובותיה, ולפני תום המועד המקורי של הזיכיון. באג זכתה במכרז ואמורה להפעיל את החנות בדיוטי פרי באוגוסט במקום סקאל. באג היתה החברה היחידה שהשתתפה במכרז. שקם אלקטריק, ניופאן ובסט ביי רכשו את מסמכי המכרז, ושקם אף יצאה לסיור מקדים, אך שלושתן בחרו לא לגשת.



המכרז החדש קבע כי החנות תחולק לשני מבנים - דבר שעורר תגובות נזעמות מצד החברות שהתעניינו במכרז, בטענה שמדובר במבנה לא הגיוני. לאחר מכן, רשות שדות התעופה אישרה לחברות להתמודד רק על אחד משני המבנים, אך הן עדיין סברו שהמבנה בעייתי.
לאחר שהוכרזה כזוכה במכרז, לפני כחודש וחצי, ביקשה באג מרש"ת אישור להגדיל את שטח החנות ואת החזיתות. רש"ת אישרה לבאג להגדיל את שטח החנות בכ-150 מטר, לכ-640 מטר. בהתאם לתנאי המכרז, ההתקשרות עם הזכיין החדש תחל ב-1 בספטמבר 2008 עד תום 41 חודשים ממועד זה, כלומר עד סוף ינואר 2012, אלא אם רש"ת תקבע אחרת. על פי תנאי החוזה, רש"ת תהיה רשאית להאריך את תקופת הזיכיון עד שנתיים, אך סך ההארכות לא יהיה יותר מארבע שנים.



לפני פחות משבועיים הגישה חברת אלקטרה מוצרי צריכה עתירה מינהלית, בדרישה להוצאת צו מניעה זמני שיבטל את המכרז לחנויות למוצרי אלקטרוניקה, מחשבים ומוצרי צילום בדיוטי פרי שבנתב"ג.
בעתירה, שהוגשה לבית המשפט לעניינים מינהליים, נטען כי השינויים שאושרו לזוכה במכרז, באג, על ידי רשות שדות התעופה (רש"ת) להגדלת ושינוי מבנה החנות, מהווים עילה לביטול תוצאותיו.



לדברי אלקטרה, גורמים שרכשו את מסמכי המכרז פנו לרש"ת ושאלו אם ניתן יהיה להגדיל או לשנות את מבנה החנות, ונענו בשלילה. בנוסף, טענה אלקטרה כי ההצעה של באג לא עומדת במינימום המחיר הנדרש בדיעבד, לאחר אישור ההרחבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully