וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עובדים שלא התייצבו לעבודתם - יישלחו לביתם"

אבי בר-אלי

10.8.2008 / 14:24

כך אמר מנכ"ל חברת החשמל בתגובה לעיצומים שנפתחו הבוקר. העובדים השביתו את פעילות מערך הגבייה והפסיקו קריאת מונים, ניתוקי חייבים והנפקת חשבוניות

עובדים שלא ביצעו היום את עבודתם - יישלחו לביתם, לא יועסקו בעבודה חילופית ולא יקבלו שכר עבור שעות עבודה אלה, כך הודיע בצהריים מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, בתגובה לעיצומים בהם החלו עובדי החברה הבוקר. "לצערי", אמר לסקר, "בחרו העובדים בדרך של מאבק בהנהלת החברה על ידי עיצומים שפוגעים בחברה ובלקוחותיה, על פני דרך ההידברות".

עובדי חברת החשמל פתחו הבוקר בעיצומים במחאה על יישומה החד צדדי של תוכנית הנהלת החברה לשינוי ארגוני בחברה. העובדים השביתו את פעילות מערך הגבייה, הפסיקו קריאת מונים, ניתוקי חייבים והנפקת חשבוניות, וכן השביתו את קבלת הקהל במשרדי החברה בקריות, צפת וברעננה. אחר הצהריים יתכנסו העובדים לדון בהמשך פעולות המחאה לימים הקרובים.

פעילות המחאה של העובדים החלה בשבוע שעבר בכינוס אספות עובדים ובתליית שלטים מכפישים נגד מנכ"ל החברה, עמוס לסקר. זאת בעקבות הוראתו על ביצוע חד צדדי של שני מהלכים ארגוניים במסגרת תוכנית "מצפן" לשינוי הארגוני בחברה, לאחר שלטענתו, לא נענו קריאותיו למשא ומתן עם הוועד על יישום התוכנית.

יו"ר הוועד הארצי, דוד (מיקו) צרפתי, פנה בתגובה אל לסקר והבהיר כי העובדים עומדים על עמדתם שלא לנהל כל משא ומתן קודם שיוברר עתיד הרפורמה המבנית בחברה, וכי התנייה זו זכתה להסכמת הנהלת החברה. צרפתי רמז כי הנהלת החברה מנצלת את תקופת הבחירות למזכירות הארצית בחברה כדי להתחיל ביישום התוכנית, והזהיר כי תמשיך ההנהלה לנקוט במהלכים חד-צדדים: "לא נהסס לנקוט בצעדים ארגוניים בהתאם לסכסוך העבודה וההודעה על שביתה שהוכרזו על ידי ההסתדרות הכללית".

היום פנה לסקר במכתב נוסף לעובדי החברה, ובו תקף לראשונה בחריפות את ועד העובדים: "כל ציבור זכאי למנהיגות שהוא בוחר, ואם מעשים אלה מקובלים עליכם - שיהיה כך", כתב לסקר לעובדי החברה. "ידוע הוא שמי שאין לו נימוקים עניינים, פונה להכפשות אישיות, וזאת כדי להסיט את הדיון והוויכוח מהנושאים האמיתיים".

לסקר הודיע כי החל ממחר יפנה בכל יום חמש שעות לדיונים עם העובדים על יישום התוכנית, וזאת במטרה לסכם על יישומה בתוך 30 יום. גורמים בוועד העובדים דחו קריאתו זו של לסקר, והודיעו כי אין בכוונתם לדון על יישום התוכנית - אלא ראשית על אופייה.

תוכנית "מצפן" אשר הושקה לפני כשלושה חודשים, כוללת ארגון מחדש של יחידות וחטיבות חברת החשמל, צמצום שרשרת הניהול, התייעלות מנגנונית וכן פיטורי 2,000-2,500 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully