וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק בורר: על גאידמק לשלם כ-50 מיליון שקל לאיש העסקים יוסף טרוים

עמית בן-ארויה

10.8.2008 / 15:35

גאידמק מתכוון לערער על ההחלטה בפני הרכב של 3 בוררים; נתבע כי רכש מפעל בקזחסטאן מטרוים והפסיק לשלם



ארקדי גאידמק ישלם כ-50 מיליון דולר לאיש העסקים יוסף טרוים, בגין הפרת חוזה לרכישת מפעל פוספטים בקזחסטאן; כך פסק ביום חמישי שעבר הבורר דן ארבל. בכוונת גאידמק לערער על ההחלטה בפני הרכב של שלושה בוררים.



טרוים תבע 98 מיליון שקל מגאידמק בבית המשפט המחוזי בתל אביב ב-2003. לפי התביעה, טרוים מכר לגאידמק 95% מהבעלות על מפעל פוספטים בקזחסטאן שהיה בקשיים, מתוך ידיעה שגאידמק יוכל לשקם אותו באמצעות קשריו עם השלטון. גאידמק הסכים לשלם לטרוים 22 מיליון דולר - אך על פי התביעה, לאחר ששילם 3 מיליון דולר מתוכם, הפסיק את העברת הכספים והזניח את המפעל.



טרוים טען בתביעה ב-2003 כי גאידמק נמצא בהליך חיסול עסקיו בישראל. לדבריו, הוא העביר לגאידמק את הבעלות על החברה מבלי שקיבל את התמורה המלאה, כי גאידמק האיץ בו לעשות כן לפני שקזחסטאן תלאים את החברה. עוד עלה מהתביעה, כי טרוים פגש באיש העסקים לב לבייב והציע לו לרכוש את החברה - אך לבייב הפנה אותו לגאידמק, בשל יכולותיו הכספיות ואמינותו.

גאידמק הגיב בשעתו בתביעת דיבה שהגיש נגד טרוים, בסך 120 מיליון שקל. זמן לא רב לאחר מכן, הסכימו השניים שתביעת הדיבה תימחק ואילו הסכסוך העסקי יועבר לבוררות אצל ארבל. בהחלטה מנומקת של כ-150 עמודים, דחה ארבל חלק גדול מטענות גאידמק - וחייבו לשלם כ-50 מיליון שקל.



בסביבת גאידמק מנסים לתאר את החלטת הבורר כהישג זמני בלבד. ואולם באופן עקרוני, בערעור להרכב הבוררים שאת זהותו יקבע בית המשפט, ניתן יהיה להעלות רק טיעונים משפטיים - כך שהכרעות עובדתיות שקבע ארבל הן סופיות. תוך 15 יום אמור גאידמק להגיש את הערעור ותוך 15 יום נוספים אמורה ערכת הערעור לקבל החלטה. אם לא יגיש גאידמק עיכוב ביצוע של ההחלטה, הרי שתוך חודש מהחלטת ארבל, ייאלץ לשלם את הסכום לטרוים.



גאידמק מיוצג על ידי עורכי הדין שלמה בן-אריה ואייל רוזובסקי. יוסי טרוים מיוצג על ידי עורכי הדין שאול קוטלר ושחר הררי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully