וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חושבים לבייב ופישמן על המלחמה?

חגי עמית

10.8.2008 / 15:38

השניים הם מהבולטים בין אלו שהימרו על הכלכלה הרוסית ובעיקר על שוק הנדלן במדינה. ההשקעות הישראליות בגרוזיה צנועות בהרבה

חברת רילון היא חברת נדל"ן קטנה הנסחרת בבורסה של תל אביב. שווי השוק שלה הוא 136 מיליון שקל אבל למרות קוטנה, כמו הרבה חברות נדל"ן קטנות בתל אביב - רילון היא חברה גלובלית, היוזמת פרויקטים במזרח אירופה.

בתור שכזו, המלחמה שפרצה ביום חמישי בין רוסיה וגיאורגיה היתה בעלת השלכות עליה. רילון דיווחה בינואר כי היא מחזיקה 70% בחברה בת גיאורגית - שבבעלותה 1200 דונם מזרחית לטבילסי. שטח עליו מתוכנן לקום פרויקט ענק בשטח 2.1 מיליון מ"ר.

רילון לא לבד. חברת הפצת התרופות כמיפל ניהלה מגעים לפעילות בגיאורגיה. ובתזמון מופלא הודיעה בסוף השבוע שעבר על דחיית ביצוע ההסכם. גירון פיתוח השקיעה דרך שותפות בחברה נוספת 2.5 מיליון דולר בקרקע בטבילסי. אייל עופר ועופר נמרודי הביעו בעבר עניין בהשקעות במדינה. אפילו משרד הפרסום אדלר חומסקי דיווח באפריל כי הוא מנהלת משא ומתן, בעניין הקמת פעילות תקשורת שיווקית בגיאורגיה, בשיתוף עם גורם מקומי - שלא תדרוש ממנה השקעות.

אלא שהסיפור האמיתי מאחורי העימות שפרץ אתמול אינו נמצא בפעילות הישראלית בגרוזיה. אלא בתוקפת - רוסיה. לא בטוח שולדימיר פוטין התייעץ עם שר האוצר שלו ביום חמישי האחרון, לפני שיזם את מתקפות האוויר בגיאורגיה. אבל הכלכלה הרוסית והבורסה במוסקבה - לא צפויות לשבוע נחת מהמהלך. וכאן נכנסים לתמונה הרבה חברות ישראליות גדולות ואנשי עסקים המושקעים במדינה. לב לבייב דרך אפריקה ישראל, ואליעזר פישמן דרך חברת מירלנד הם הבולטים בין אלו שהימרו על הכלכלה הרוסית ובעיקר שוק הנדלן במדינה - אבל גם אוסיף,מבטח שמיר, פאנגאיה נדל"ן ועוד רבות אחרות. בנק הפועלים נמצא במו"מ לרכישת בנק רוסי ב-140 מיליון דולר.

הכלכלה הרוסית הצומחת נהנתה מהגיאות במחיר הנפט - בשנים האחרונות. עם זאת, הכלכלה הזו עלתה ביום חמישי על הכוונת של המשקיעים בעולם. בימים של תנודתיות וחוסר ודאות כלכלית - לא צריך הרבה תירוצים כדי לחשוש ממדינה מסוימת. גם כך, היעדר הדמוקרטיה ברוסיה, והחשש מהמשטר - אינם מספקים אקלים נוח להשקעות. החל מסוף השבוע האחרון - נוסף גורם חשש נוסף. ובכפר הגלובלי, החברות הישראליות המושקעות ברוסיה קשורות בטבורן לאירועים במזרח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully