וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיאורגיה לרוסיה: נוצרים אש, מוכנים למשא ומתן

סוכנויות הידיעות

10.8.2008 / 19:24

משרד החוץ במוסקווה: הלחימה בשטח עדיין נמשכת; במחוז אבחזיה בגיאורגיה נערכים למתקפה רוסית אפשרית

בתגובה הודיעה רוסיה, כי ההודעה הגיאורגית אכן התקבלה, אולם לדברי משרד החוץ במוסקווה, בשטח, הלחימה עדיין נמשכת. "קיבלנו הודעה ולפיה גיאורגיה חדלה מאש מאז שעות הבוקר, אולם על פי המידע שיש ברשותנו, בפועל המצב אינו כך", נאמר בהודעת משרד החוץ.



מוקדם יותר היום, ולאחר שלושה ימי לחימה, הסיגה גיאורגיה את כוחתיה מדרום אוסטיה. שיירת כלי רכב גדולה של צבא גיאורגיה הנושאת חיילים וגוררים ארטילריה כבדה, יצאה היום מהחבל הבדלני. השיירה נצפתה בדרכה דרומה דרך הכפר ארגנטי, הנמצא בשליטת גיאורגיה, דרומית לבירת החבל, צחינוואלי. "הכוחות נסוגו לחלוטין", מסר דובר משרד הפנים, שוטה אוטיאשווילי.



בכיר בצבא רוסיה אמר
היום כי צבא רוסיה שולט כעת במרבית חלקי הבירה, צחינוואלי. זאת לאחר שמוקדם יותר צבא גיאורגיה נסוג מהאיזור, תחת אש ארטליריה רוסית. במקביל, הודיע נשיא מחוז אבחזיה, בצפון גיאורגיה, על גיוס של כ-1,000 חיילים, מחשש לתקיפה רוסית על האזור.



צחינוואלי הייתה מוקד לקרבות מאז יום שישי, כאשר כוחות גיאורגים פתחו במתקפה במטרה להחזיר לידיהם את השליטה בדרום אוסטיה. רוסיה הגיבה בשליחת טנקים וחיילים ובהפצצת שטחים בטריטוריה של גיאורגיה.



מפקד מועצת הביטחון של גיאורגיה, אלכסנדר לומאיה, אמר כי הכוחות הגיאורגים נאלצו לעזוב את צחינוואלי, בשל הארטילריה הרוסית הכבדה שנורתה לעברם. "רוסיה הסלימה את הלחימה לרמות לא פרופורציונאליות במהלך הלילה. בתנאים האלה, הכוחות שלנו נאלצו לבצע הערכות מחדש", אמר לומאיה.



רוסיה תוקפת את המערב



סגן שר החוץ של רוסיה, גריגורי קראסין, תקף היום את מדינות המערב, ובראשן ארצות הברית, בשל מה שהוא הגדיר כ"שתיקה מוזרה", בשעות הראשונות של העימות בין רוסיה לגיאורגיה ביום שישי. "הדבר מעלה תהיות קשות בנוגע לכנות ולגישה שלהן כלפינו", אמר קראסין, "בכוונתנו להביא זאת בחשבון בשיחות עתידיות שננהל בנושאים גלובאליים".



ארצות הברית הזהירה היום את רוסיה מהידרדרות המצב בעימות באוסטיה. בהודעה של משרד החוץ האמריקאי, נאמר כי "עלולות להיות לכך השפעות ארוכות טווח ומשמעותיות" על היחסים בין וואשינגטון למוסקווה. קראסין לא הסתיר את כעסו ואת כעסה של רוסיה מדברי ארה"ב ואמר כי הדברים יקבלו ביטוי גם בשיחה בין שר החוץ הרוסי לשרת החוץ של ארה"ב.



גם התקשורת המערבית זכתה לביקורת חריפה מצדו של קראסין. "מדובר במכונה משומנת היטב, המראה רק את התמונות שמתאימות בדיוק למה שמתאים לה", אמר קראסין והוסיף, "אנחנו מתקשים מאוד להכניס את עמדתנו לתוך דפי העיתונים שלהם". סגן שר החוץ הרוסי הגדיל ואמר, כי המצב היום דומה למה שהיה לפני 20-30 שנה, בזמן המלחמה הקרה. "היום כמו אז, אובייקטיוויות אינה מאפיינת כמה מכלי התקשורת המערבית".



משרד החוץ בירושלים פירסם היום הודעה בה נכתב, כי "ישראל עוקבת בדאגה רבה אחרי ההתפתחויות בגיאורגיה ומקווה שמעשי האלימות ייפסקו. ישראל מכירה בשלמותה הטריטוריאלית של גיאורגיה וקוראת למציאת הסדר בדרכי שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully