וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציג של מחזיקי האג"ח של נידר יעלה להם יותר ממחיר האיגרת

שרית מנחם

11.8.2008 / 7:43

מינויו של עו"ד שי צוקרמן יעלה להם 22 אגורות - יותר ממחירה האחרון של האיגרת - 17 אגורות

לאחר שהחברה נכנסה להקפאת הליכים מיהרו הנאמנים, הרמטיק וזיו האפט נאמנויות, לכנס ישיבה של מחזיקי האג"ח. בין השאר הוסכם בישיבה למנות גם נציג של בעלי איגרות החוב שיפעל להחזר החוב. מי שנבחר הוא עו"ד שי צוקרמן.



אתמול שיגר הנאמן הרמטיק הודעה למחזיקי האג"ח. לצורך מינויו של צוקרמן נדרשים המשקיעים להעביר 22 אגורות בגין כל איגרת חוב שבה הם מחזיקים. עוד מציין הרמטיק כי עד שלא יופקד סכום של 50 אלף שקל בחשבון הנאמנות, לא ינקוט צוקרמן כל פעולה משפטית.



למרות ההחלטה שנקבלה באסיפה, לא ברור אם המשקיעים יפקידו את הסכום המבוקש. איגרות החוב נסחרו לפני הפסקת המסחר בהן במחיר של 17 אגורות, כך שהסכום שנדרשים המשקיעים להעביר לצורך העסקתו של צוקרמן גבוה ממחירה האחרון של האיגרת. עם זאת, מצבה הרעוע של החברה והחובות הגבוהים לבנקים אולי ישכנעו את המשקיעים להפקיד את הכסף.



הסיכויים של המשקיעים לראות בחזרה את כספם נמוכים. בתחילת החודש אמורים היו מחזיקי האג"ח מסדרה א' לקבל תשלום ריבית ראשון, אך מצבה העגום של החברה וקופת המזומנים הריקה שלה מנעו את חלוקת הקופון. מצבה הפיננסי של נידר, חברת הנדל"ן של משפחת רחמין, קשה.



בבנקים הגדולים טוענים שהחובות של נידר גבוהים מהסכום שעליו הצהירה - כ-350 מיליון שקל. ההערכות לגבי הנכסים שבהם מחזיקה החברה מגיעות ל-234 מיליון שקל, בניגוד לסכום של 285 מיליון שקל שבו נקבה החברה, ובכלל לא ברור אם המשקיעים יראו אפילו את הקרן שהשקיעו.



הנכס העיקרי של החברה הוא קרקע לבנייה בשכונת הולילנד בירושלים, ששוויה נאמד ב-180 מיליון שקל. ואולם הקרקע משועבדת לטובת בנק לאומי, כך שגם אם היא תימכר, רוב הכסף יוזרם לבנק לאומי כדי לכסות את החוב של נידר אליו - 110 מיליון שקל (קרן וריבית). הכסף שייוותר ממכירה זו וממכירה של נכסים אחרים של החברה (כ-20 מיליון שקל) יחולק ליתר הנושים - ספקים של החברה; בעלי השליטה, שהזרימו בהלוואת בעלים 24 מיליון שקל; חייבים בדין קדימה (נושים הנהנים מקדימות בחלוקת הכסף), כמו עובדי החברה; ומחזיקי האג"ח. כל אלו ייאלצו להתחלק במעט שיותירו הבנקים.



שתי החלופות העיקריות לעתידה של נידר הן הקפאת הליכים וניסיון לאושש את החברה על ידי הכנסת משקיע או רכישת השליטה והפעילות של החברה. החלופה השנייה היא כינוס נכסים ופירוק החברה. ואולם בנק לאומי, הנושה העיקרי של החברה, והפועלים, נושה נוסף, מתנגדים להקפאת הליכים, ופועלים לפירוק נכסים, הליך שמקטין את הסיכויים של המשקיעים לראות את כספם בחזרה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully