וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס מקלקל את שמחת המנצחים: האולימפיאדה תפגע בצמיחת סין

סוכנויות הידיעות

11.8.2008 / 7:49

"ההשפעה ארוכת הטווח של המשחקים האולימפיים על הכלכלה תהיה מינימלית, אולם ההשפעה קצרת הטווח תהיה שלילית"

המגבלות שהטילה סין על בנייה, תעשייה, מכוניות וכרייה כדי להקטין את זיהום האוויר וגודש התנועה יביאו לעיכוב קצר מועד בתפוקה הכלכלית, נאמר בדו"ח של גולדמן סאקס. רוב המגבלות נאכפו בבייג'ין ובחמישה מחוזות וערים הסמוכים לה – אלה אחראים ל-26% מכללה תוצרת הכלכלית של סין, כתבו האנליסטים יו סונג והונג ליאנג בדו"ח שהתפרסם בסוף השבוע.



"אמצעים אלה יובילו להאטה ניכרת בפעילות הכלכלית, גם בייצור וגם בצריכה, במהלך אוגוסט וספטמבר", נאמר בדו"ח. למרות שהאנליסטים צופים התאוששות באוקטובר, הם סבורים כי במחצית השנייה של השנה תירשם האטה בצמיחה לעומת המחצית הראשונה.



נתוני בלומברג מראים כי מאז הרבעון הרביעי של 2003 רשמה סין את הצמיחה הכלכלית השנתית המהירה ביותר בין ארבע הכלכלות המתפתחות של ארצות ה-BRIC (ברזיל, רוסיה, הודו, סין). ברבעון הרביעי של 2003 צמחה הודו ב-11.3% בזכות יבולי שיא ורמת ריבית הנמוכה זה שלושה עשורים.



כחצי מיליון זרים יבקרו במשחקים האולימפיים, ו-7 מיליון כרטיסים נמכרו לארועי המשחקים, אמרה הוועדה המארגנת של האולימפיאדה בסין.



המשחקים יימשכו עד 24 אוגוסט. אולימפיאדת הנכים תתקיים בין 6-17 בספטמבר.



"ההשפעה ארוכת הטווח של המשחקים האולימפיים על הכלכלה תהיה מינימלית, אולם ההשפעה קצרת הטווח תהיה שלילית, קרוב לוודאי", נאמר בדו"ח של גולדמן.



בייג'ין הוציאה 70 מיליארד דולר כדי לשפר את איכות האוויר, לבנות רכבות תחתיות, אצטדיוני ספורט ומסופים בנמל התעופה לקראת אירוח האולימפיאדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully