וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה יתחדש היום לאחר הפסקת בת יום לרגל ט' באב ולאור העליות בניו יורק בסוף השבוע

יובל מעוז

11.8.2008 / 8:12

ירידות במחירי מניות האשלג ובמחירי הסחורות יעיבו על מניית כי"ל בפתיחה



המסחר בבורסה של תל אביב יתחדש היום לאחר שאתמול לא התקיים מסחר עקב צום ט' באב. ביום חמישי, יום המסחר האחרון, נסגר המסחר בירידות שערים קלות כשמדד המעו"ף איבד 0.2% וננעל ברמה של 1,014.70 נקודות ומדד תל אביב 100 איבד 0.1% וננעל ב-928.24 נקודות.



ביום שישי נסגר המסחר בארה"ב בעליות כשמדד הנאסד"ק עלה ב-2.5% ומדד הדאו ג’ונס זינק ב-2.6%. בסיכום שבועי רשם נאסד"ק זינוק של 4.5%, דאו ג'ונס הוסיף 3.5%. את העליות הובילו מחירי הנפט היורדים.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסגרו במחיר של 115.2 דולר לחבית - שפל של שלושה חודשים - לאחר נפילה של 4%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט, אשר צנח ביותר מ-20% משיא של 147.27 דולר לחבית, השלים נפילה שבועית של 7.9% - ירידה שבועית רביעית בחמישה השבועות האחרונים.



מדד המחירים לצרכן יפורסם ביום שישי על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, וההערכות בשוק הן כי הוא צפוי להסתכם בעלייה של 0.7%-0.5%. בין הגורמים לעלייה במדד ניתן למנות התייקרות במחירי הפירות והירקות וייסוף בשער השקל בשיעור של 1.7% בחודש האחרון.



בבנק ישראל מעריכים כי הנגיד, סטנלי פישר, לא ישנה את הריבית במשק בספטמבר בעקבות נתוני מדד המחירים, וזו תישאר ברמה של 4%.



מניית , יצרנית הדשנים, תיסחר בפתיחה עם צפי למגמה שלילית בעקבות המשך הירידות במניות האשלג בעולם, בצל החשש מהמשך הירידות במחירי הסחורות. מניית פוטאש ירדה ב-3.8% ביום שישי, אגריום ירדה ב-4.4% ומוסאיק איבדה 5.7%.



צפוי לפרסם דיווח מיידי על פי דרישתה של הרשות לניירות ערך, בגין החלטת הדירקטוריון על הפרשה בגין השקעותיו בתיק אג"ח מגובות משכנתאות מסוג MBS. הטענה שתתברר עם פרסום הדו"ח המיידי מטעם הבנק היא: האם ערב פרסום הדו"חות הכספיים השנתיים לשנת 2007 - ידעו בדירקטוריון פועלים על הפרשה נוספת בגין ירידת הערך בתיק, שגבוהה יותר מההפרשה שביצעו בדו"חות.



הצעת הרכש למניות חברת , המחזיקה ב-6% ממניות בנק הפועלים, נדחתה ל-20 באוגוסט, וההערכות בשוק גורסות כי שרי אריסון, המחזיקה ב-82.2% מהחברה, תיאלץ להעלות את הצעתה למניות הנותרות בכדי להשלים את הצעת הרכש. זאת לאחר שמאז פרסום הצעת הרכש עלתה מניית מלח ב-21.5% ל-17.54 שקל - ב-13% יותר ממחיר ההצעה המקורי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully