וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל כלל פורקס: "רוב המשקיעים בענף מפסידים אבל אני לא מרוויח מזה"

שרון שפורר

11.8.2008 / 9:02

אורן אלדד, מנכ"ל כלל פורקס, חושב שהענף שלו פרוץ, ומסביר שבקרב הלקוחות שלו שיעור המפסידים נמוך משמעותית מאצל המתחרים ■ בניגוד למתחרים, הוא מתכסה על כל לקוח



אורן אלדד, מנכ"ל כלל פורקס, חברת המסחר המקוון במט"ח של בית ההשקעות כלל פיננסים, לא אוהב שמתייחסים לתחום ההשקעות במט"ח כמו לקזינו. "זהו עוד אפיק לגיטימי ומוסרי לאותו קהל מטרה שמעוניין במסחר ספקולטיווי תוך נקיטת הגנות - ובעולם הוא מאוד מפותח", הוא אומר.



מצד שני, רוב המשקיעים מפסידים את הכסף שלהם בפעילות הזאת. יש לכם סטטיסטיקות בעניין הזה?



"95% מהמשקיעים מפסידים את הכסף, אבל אנחנו הורדנו את השיעור הזה משמעותית".



הורדתם לכמה?



"לא אנקוב במספרים, אבל אומר שאם תומכים נכון בלקוחות, מעניקים עזרה 24 שעות ביממה, נעזרים בסקירות כלכליות, מספקים איתותי מסחר ומציעים מינופים נמוכים של עד 200 - בעוד חברות אחרות מציעות מינופים של פי 400-500 - שיעור המפסידים קטן יותר".



לא בכדי אלדד אינו מוכן לחשוף מספרים. גם הוא יודע שלמרות כל הצעדים שעליהם הוא מצהיר, הרוב המוחלט של הלקוחות מפסיד - ושגם בכלל פורקס, על פי ההערכות, מדובר בכ-80% לפחות.



האם אתם אומרים למי שנכנס להשקעה בתחום שסביר להניח שהוא יפסיד את הכסף? האם אתם מתריעים בנוגע לסטטיסטיקות העגומות?



"גם באתרים שלנו וגם בשיחות עם לקוחות אנחנו מדגישים שהמסחר במט"ח טומן בחובו סיכון רב, ואינו מתאים לכל אחד".



למה למשקיע בכלל להיכנס לתחום שבו רוב הסיכויים הם שהוא יפסיד את כספו?



"בדיוק מאותה הסיבה שהוא נכנס לשווקים אחרים - בשביל האפשרות להשיג רווח גבוה. אין עוד הרבה שווקים שיכולים לספק רמת רווח כזו. במקום להשאיר את הכסף בתוכנית חיסכון אנשים מעדיפים לנסות ולהרוויח יותר. מעבר לכך, חשוב להדגיש כי בכל שלב ובכל עת הלקוח קובע את גובה הפוזיציה והסיכון, ולכן ברוב המקרים הוא יהיה אדון לגורלו. זה שוק לגיטימי - מי שחפץ בכך נכנס, ומי שלא - לא.



"לא מעניינת אותי גברת כהן מחדרה. אני פונה לאנשים בוגרים שמקבלים החלטה להשקיע. יש תחומים הרבה יותר מסוכנים למשקיעים, כמו מסחר באופציות או השקעה בתעודות סל ממונפות".



ועדיין, ב-95% מהפוזיציות המשקיע יפסיד.



"כמו במניות ובאופציות - גם כאן, מי שנכנס לתחום הזה צריך להבין מה הוא עושה, ובכך לצמצם את הסיכון שלו באופן דרמטי".



מתכסים בחוץ



כלל פורקס היא שחקן חדש יחסית בענף, ולדברי אלדד היא הגיעה כדי לשנות את חוקי המשחק בו.



האם הרווח שלכם נובע מהפסדים של לקוחות?



"לא. זו טעות מקובלת בתחום בישראל, שנובעת מהיעדר רגולציה, ומכך שעד היום פעלו בתחום גופים אופורטוניסטיים ואפילו פיראטיים, שלא ראו את טובת הלקוח לנגד עיניהם. אנחנו מרוויחים מהסכומים של הפרשי הקנייה והמכירה - מהמרווחים. כלל פורקס יחודית בכך שהיא לא מרוויחה מהפסדי הלקוחות. החברה לא נבנתה כך, וזה מנקה אותה מבחינת האינטרסים שלה".



"אנחנו חברה בת של בית השקעות ציבורי, ולא יכולים להרשות לעצמנו לקחת סיכון כזה. לכן, כנגד כל עסקה אנחנו מתכסים בחוץ.



"זה אומר שבכל עת ובכל מצב, כשלקוח מרוויח סכום כסף, הוא יכול להיות סמוך ובטוח שלחברה יהיה מהיכן להחזיר לו אותו - כי היא התמגנה בחוץ כנגד הפוזיציה. החברה אינה חשופה לסיכון או משאירה מקום לטעויות, ומכאן הביטחון ללקוח".



מצפים לרגולציה



אתה קובל על היעדר רגולציה בתחום, אבל רגולציה יכולה לעשות לכם את החיים קשים הרבה יותר. היא יכולה למשל לאלץ אתכם לספר למשקיעים מהם הסיכויים שיפסידו בהשקעה במט"ח.



"מכיוון שאנחנו מתייחסים לתחום הזה כאל אפיק לגיטימי, אנחנו חושבים שצריכה להיות רגולציה בענף. מישהו צריך להרים את הכפפה ולהסדיר את הענף - רשות ניירות ערך, המפקח על הבנקים או משרד האוצר. אנחנו מצפים לרגולציה ולא מפחדים ממנה, ותמיד נגיד ללקוח, ונציין באתר, שהמסחר במט"ח טומן בחובו סיכון רב ואינו מתאים לכל אדם.



"בשנים האחרונות התחום התפתח משמעותית, והרבה משקיעים נחשפים אליו, כך שצריך כאן פיקוח. כך למשל חובה לדעתנו שהעוסקים בתחום הזה יעברו מבחנים - שמנהלי התיקים יעשו סטאז'. אנחנו דואגים לחנך ולהעביר חומר רב ללקוח דרך אתרי האינטרנט, ובכלל זה איתותים, סקירות וניתוחים טכניים.



"תחום נוסף שצריך לפקח עליו הוא תחום השיווק של המסחר המקוון במט"ח. מדובר בתחום פרוץ. בהרבה מאוד חברות מנצלים את העובדה שאין כאן כל הסדרה ופיקוח ומבטיחים הבטחות שהמשקיע מגלה מיד לאחר הצטרפותו שהן מלוות בתנאים לא הגיוניים - ושאת הפרס או המתנה הנחשקים הוא יוכל לראות בסופו של דבר רק על גבי מסך המחשב.



"מדובר בחברות שמבטיחות שלל מתנות: החל ממחשבים לתקופת המסחר או כלי רכב ואפילו ערבות בנקאית ותוכניות הגנה מהפסדים, שכרוכות בהגבלות שמונעות מהלקוח לסחור כאוות נפשו".



אילו הגבלות?



"כל הגבלה על עמידה ביעדי מסחר גבוהים היא הגבלה שיכולה להסב ללקוח מפח נפש ולגרום לו לפתוח עוד ועוד פוזיציות שיובילו אותו להפסד".



גם אתם השתתפתם במשחק הזה, כשהבטחתם אייפון ללקוחות בתמורה לעמידה ביעדי המסחר.
"אנחנו מקפידים לשמור על הגינות גם בתחום המבצעים, ואנחנו מקפידים שלא לחייב את הלקוחות במחזור מסחר אסטרונומי. אם באפיקס דיברו על 30 מיליון שקל ברבעון, אצלנו זה 9 מיליון שקל בחצי שנה".



מחזור של 9 מיליון שקל זה לא יעד מוגזם לטענתך?



"לא. המחזור הזה לא בשמים - וזה מבצע שצריך לממן אותו, אז אף אחד לא מצפה שבעסק רווחי תתרום פרסים. סוחר מתחיל לא יכול להגיע ל-30 מיליון שקל ברבעון. אנחנו מבקשים שליש מזה, ובפרק זמן ארוך פי שניים.



"פוזיציה ממוצעת של לקוח היא בהיקף של 100 אלף דולר. זאת אומרת שהוא בא מהבית עם משהו כמו 5,000 עד 20 אלף דולר. כמובן שיש גם כאלה שבאים עם 100 דולר או כאלה שבאים עם מיליון דולר.



"בכדי להגיע ל-9 מיליון שקל צריך לפתוח 90-100 פוזיציות בחצי שנה. זו בדיחה. יש לי לא מעט לקוחות שמבצעים ביום מסחר עסקות של 10 מיליון דולר".



מהם היקפי הפעילות שלכם?



"יש לנו בכלל פורקס בישראל, שהוקמה ב-2007, 3,000 לקוחות. בסך הכל יש לנו 10,000 לקוחות בכלל פורקס הבינלאומית, שנקראת אווא".



מדוע הפרדתם את אווא מכלל פורקס?



"עשינו את זה בגלל ששם המותג כלל בעולם אינו חזק כמו בישראל, והעובדה שמדובר בחברה ישראלית עשויה להזיק לנו בעסקות עם גורמים בינלאומיים. מחזור העסקות שלנו הוא יותר מ-25 מיליארד דולר בעולם, ומזה כ-6 מיליארד דולר בחודש בכלל פורקס ישראל".



כמה אתם מרוויחים?



"ברבעון הראשון של 2008 הרווחנו מיליון דולר על הכנסות של יותר מ-4 מיליון דולר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully