וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור בתוצאות חברות כלולות הובילו את נייר חדרה לעלייה של 76% ברווח ל-18 מיליון שקל

יובל מעוז

11.8.2008 / 9:34

ההפסד התפעולי של החברה הטורקית KCTR הצטמצם בחצי ל-20.9 מיליון שקל; הרווח התפעולי של החברה ירד ב-9.2%

מכירות נייר חדרה, מקבוצת אי.די.בי, ברבעון השני ירדו ב-5.6% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-133.2 מיליון שקל. מכירות תחום האריזה והמיחזור ירדו ב-6.1% ברבעון והתסכמו ב-107.1 מיליון שקל. הקיטון מיוחס לשינויים בשערי המטבע והשפעת הקרה שפקדה את החלקאות ופגעה בהיקפי הייצוא החקלאי ברבעון. גם בתחום מכירות ציוד משרדי רשמה החברה ירידה ואלה הסתכמו ב-26.1 מיליון שקל לעומת 27 מיליון שקל ברבעון המקביל.



הרווח הגולמי של החברה ירד ב-3.8% ל-30.3 מיליון שקל. החברה רשמה ירידה בעלות המכירות בעקבות מעבר לייצור בגז, אשר קיזז חלק מהעלייה מהתייקרות מחירי החשמל ומהשפעת הקרה. הרווח התפעולי של החברה ירד ב-9.2% ל-12.6 מיליון שקל, בין היתר כתוצאה משחיקת שער הדולר. הוצאות המימון של החברה קטנו ברבעון ב-16.2% ל-4.3 מיליון שקל.



חלקה של החברה ברווחי החברות הכלולות הן שהעבירו אותה לרווחיות גבוהה ברבעון השני של השנה, כשרווחים אלה זינקו פי 2 לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-11.1 מיליון שקל לעומת 5.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי מחברת מונדי חדרה גדל בכ-4 מיליון שקל בזכות העלאת המחירים שהניבו שיפור במרווח הגולמי. כמו כן, גדל הרווח הנקי כתוצאה מהירידה בהוצאות המימון השנה לעומת אשתקד בעיקר בעקבות התיסוף בשקל לעומת הדולר.



הרווח התפעולי של החברה כלולה חוגלה-קימברלי גדל ב-25% ל-85.1 מיליון שקל, בזכות גידול במכירות, עליית מחירי המכירה, ויישום תוכנית התייעלות.



חלקה של נייר חדרה בהפסדי חברת KCTR טורקיה צומצם ב-25.6 מיליון שקל. החברה הטורקית זכתה להזרמה כספית ברבעון וכתוצאה מכך נפרעו ההלוואות הבנקאיות של החברה וצומצמו הוצאות המימון אשר הקטינו את ההפסד הנקי של החברה. ההפסד התפעולי של החברה הטורקית הסתכם ב-20.9 מיליון שקל לעומת 46.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.



נייר חדרה רשמה ירידה חדה במזומנים כשאלה הסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-5.6 מיליון שקל לעומת 57.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה במזומנים מיוחסת להשקעה שביצעה החברה בכסף בהשקעה בפקדונות צמודי יורו בסך של 67.1 מיליון שקל, אשר יועדו לתשלומים לצורך הקמת מערך הייצור לניירות אריזה.



נייר חדרה עוסקת בייצור ושיווק נייר, מוצרי נייר וחיתולים חד פעמיים, ונמצאת בניהולו של אבי ברנר. החברה נסחרת בתל אביב ובבורסת AMEX לפי שווי של 1.25 מיליארד שקל. נייר חדרה מוחזקת על ידי כלל תעשיות (38%) ודיסקונט השקעות (21.45%).



בתוך כך, הודיעה היום החברה כי החליטה לבצע הנפקה של איגרות חוב בסך של 50 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרת איגרות החוב מסדרה 4 של החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully