וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיות הביטחוניות הקפיאו עסקיהן בגיאורגיה

אורה קורן

11.8.2008 / 9:31

הפעילות העסקית של הישראלים והזרים בגיאורגיה מרוכזת בטביליסי ובעיר הנופש באטומי. התעשיות הבטחוניות הישראליות הקפיאו את עסקיהן במדינה

"המערב יצטרך לעצור את הרוסים איכשהו. בינתיים אנחנו יושבים וממתינים לראות מתי ייעצרו הקרבות ואפשר יהיה לחזור לטביליסי" - כך העריכו אתמול אנשי עסקים ישראלים המשקיעים בגיאורגיה בתחומים שונים.

"אני מקווה שכשיחזור השקט, העסקים יחזרו לפרוח כמקודם", אמר ישראלי הפעיל בטביליסי בתחום האזרחי. "הבעיה היא שהלחימה היא לא באמת על חבל שרוצה לפרוש - היא על הרעיון שגיאורגיה תצטרף לנאט"ו - רעיון שהרוסים לא אוהבים. ואת האסטרטגיה הזו אני לא רואה שהגיאורגים משנים", הוסיף.

ללא ספק תהיה תקופה מסוימת של היחלשות כלכלית, אבל אחרי שהכל יירגע דברים ישובו לקדמותם", העריך אחד הישראלים. "עד עתה אין פגיעה בריכוזים כלכליים. אמנם היתה פגיעה בנמל המרכזי, וזה מאותת שהרוסים מוכנים לפגוע גם בתשתיות כלכליות, אבל לא מעבר", הוסיף. לדבריו, הפעילות העסקית של הישראלים והזרים בגיאורגיה מרוכזת בטביליסי ובעיר הנופש באטומי.

אחת ההשקעות הישראליות הגדולות בטביליסי היא של אייל עופר, המקים מרכז קניות ובניין משרדים בשווי כ-22 מיליון דולר. הכשרת היישוב של עופר נמרודי פעילה בבנייה בהיקפים גדולים.

התעשיות הביטחוניות הישראליות הקפיאו את עסקיהן בגיאורגיה בעקבות הוראת משרד החוץ מאתמול. הפעילה ביניהן היתה אלביט, שמכרה מל"טים מסוג הרמס 450, והשביחה מטוסי סוחוי 25 עם חברה גרוזינית.

רפא"ל שיווקה לגיאורגיה מערכות הגנה אווירית ונשק מתכוונן לנגמ"שים. תע"ש מכרה לגיאורגיה תחמושת ורקטות. התעשייה האווירית החליטה עוד לפני הקרבות להימנע ממכירת נשק לגיאורגיה, מתוך ראיית המתיחות ביחסיה עם רוסיה והעדפת שיתוף הפעולה המקיף יותר עם רוסיה. לגקבי כל החברות מדובר בעסקות נקודתיות לאורך השנים האחרונות, למעט אלביט, שעמה ייתכן כי היו יותר עסקות. מאלביט סירבו להגיב. ישראל נחשבת לספקית נשק שלישית בגודלה לגיאורגיה, אחרי ארה"ב ומערב אירופה.

פעילות ישראלית נוספת בגאורגיה היא של ייעוץ בטחוני. ככל הנראה פעילות שם שתי חברות. הבולטת שבהן היא זו של גל הירש, שמאמנת את הצבא הגיאורגי.

ההערכות הן כי היקף ההשקעות בפועל של ישראלים בגיאורגיה לא עלה על 300 מיליון דולר והיקף העסקות הביטחוניות היה נמוך מ-250 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully